/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CEV lyskontakt Puch Maxi
Fra : OleBAndersen
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 28-12-13 18:25

hej alle
Nu søger jeg hjælp til montering af ledninger på min Puch Maxi P

Jeg har en CEV lyskontakt, hvor der står en række numre og bogstaver
jeg har tegnet kontakten af set fra bunden og uploadet den her http://peecee.dk/upload/view/428448
Hullet 58 går igennem vælgerarmen
Når vælgerarmen står i position O rør armen ved kontakt A og B
Når vælgerarmen står i position 1 rør armen kontakt 30 og B
Når vælgerarmen står i position 2 rør armen kontakt 51 og A

Kontakt 54 er utvivlsomt til horn, da den er højest og påvirkes ved tryk på hornkontakt
Afbryderen på kontakten trykkes ind på kontakt M

På knallerten er der baglygte, forlygte og horn

Baglygteledning er blå
Fra Svinghjulsmagnet udgår sort ledning fra kondensator og platiner og gul ledning fra lysspole

Er der er en der kan hjælpe med korrekt montering af ledning ?

mvh Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-12-13 21:03

Problemet er jo at Thansen og andre har lavet ledningsnet med forskellig farve.
Men ellers er Maxi jo ret enkel, da lys og horn får deres stel fra stel, da lysspolens ene ende er stellet, og derfor skal baglyge og forlygte kun have strømførende plus ud til sig, og ingen stel/jord.
Stopknappen plejer at sidde under forlygten, og skaber bare en forbindelse til stel for den ledning der kommer fra tændspolen/platinerne.

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/puch_eldiagram.pdf
VH Palle B. Hansen

Kommentar
Fra : OleBAndersen

Dato : 28-12-13 21:46

Hej Palle
Hvis jeg forstår det rigtigt, og det håber jeg, kan jeg undlade den omhandlede kontakt og relativt enkelt forbinde ledningsnettet som det fremgår af dit link, men hvordan skal jeg så kunne "dytte"

Mvh Ole

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-13 23:51
Kommentar
Fra : OleBAndersen

Dato : 29-12-13 08:45

hej mig-selv
tak for indlægget, men jeg har besluttet at prøve at montere det omhandlede stik jeg har beskrevet. Med udgangspunkt i at horn og lygter får stel fra knallerten er det jo "kun" de strømførende ledninger, der skal sættes i serie eller selvstændigt trækkes til stikket (tror jeg)

Godt nytår

mvh Ole