/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Tørretumbler, kondensator skal renses
Fra : jlrdk
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 28-12-13 17:54

Kondensator på Elextrolux tørretummbler EDH 97960 skal renses helt for "fnuller". Hvordan gøres det ? Er der nogen med en service/reperationsmanual ?

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 28-12-13 19:51

Du bør kunne finde en brugsanvisning her
http://www.electrolux.dk/Support/brugsanvisninger/?modeld=
/Janus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-12-13 21:16

Det står i den medfølgende brugsanvisning.
VH Palle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-13 21:18

Og strømmen skal tages helt fra inden du åbner / skiller den ad.
Du renser vel jævnligt filteret som sidder i lågen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-12-13 21:47

Du åbner for lågen der hvor kondensatoren sidder- den holdes fast med nogle bøjler ell. lign.

du hiver den ud og bruser den godt igennem på alle leder- lader den dryppe af og sætter den på plads igen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-12-13 22:19

Hvis du er tilstrækkelig doven, kan det vel gøres med en støvsuger. Sug ikke nullermænd igennem men ud hvor de kom ind.

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 30-12-13 21:34

Kondensatoren kan ikke lige pilles ud og gennemskylles - der "opereres" ud - derfor ønskes en service / reparationsmanual eller tegninger på modellen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-12-13 22:57

https://www.youtube.com/watch?v=t5Tn0ojmfkw

Det er som jeg kan se nøjagtig den samme som denne model: EDP2074PDW

Indsæt dette model nr. på den side som JanusN har vist dig og du vil finde en brugermanual, som viser hvordan du åbner ind til kondensatoren.

Det er lågen til venstre på din tumbler du skal åbne ved at trykke på en knap i kanten af lågen.

Dernæst nogle vinger, som skal flyttes og dernæst en klap og så kommer du ind til den som skal trækkes ud og skylles- (ikke støvsuges)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-12-13 14:34

Er der noget du ikke forstår ?- mere fordi det ville være rart at vide.

Synes det er godt med en tilbagemelding- inden du annullerer

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 01-01-14 13:54

Det er nemt at komme til kondensatorens forside; men jeg har ingen vejledning i hvordan, jeg får kondensatoren ud af tumbleren. Kondensatorens er jo fast-monteret.
En servicetekniker-manual eller reservedels-tegning af tumbleren ( Elextrulux model EDH 97960) vil være dejligt. Godt Nytår !

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-14 16:06

Ok så har jeg misforstået dit spørgsmål- troede det var varmeveksleren.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-01-14 17:04

Fandt du nogen sinde manualen?
Man skal kende PNC nummeret for at finde den korrekte manual, men det må være denne:
http://www.electrolux-ui.com/2009/136/909980DA.pdf
eller denne:
http://www.electrolux-ui.com/2009/136/909981DA.pdf
Du har ret i at man ikke kan fjene varmeveksleren men som der står i manualen side 15 - 16 skal den "rengøres med den medfølgende svamp"
mvh
Janus

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 03-01-14 19:36

Der er "fnuller" længere inde i kondensatoren, og det er det "fnuller" jeg vil have væk - derfor skal kondensatoren ud af maskinen. En bruger-manual klarer ikke problemet.

Derfor:
En servicetekniker-manual eller reservedels-tegning af tumbleren ikke en bruger.manual ( Elextrulux model EDH 97960) vil være stadig være dejligt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-01-14 13:35

Hvis du kan se det, kan du også få det ud med en støvsuger - eller en vandpistol.