/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Spille "gamle" spil på ny PC
Fra : Figurina
Vist : 195 gange
20 point
Dato : 28-12-13 08:37

Vi har lige fået en ny PC med Windows 8, i børnehaven.
Nu kan vi ikke installere og spille de spil som børnene holder allermest af (Pixeline, Silke m.fl.)
Der sker ikke en pind, når vi lægger CD'erne i drevet.
Vi har ikke mulighed for at købe nye versioner i Appstoren, fordi vi ikke har et betalingskort.

Går ikke ud fra, at det hjælper på andet end brugergrænsefladen, fx. at installere "Classic Shell"

What to do?

Hilsen
"20 Pixeline-glade unger" ( og deres pædagog)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-12-13 17:04

hej !
Prøv at åbne "denne computer " på dit skrivebord (Windows tast+ e)
find dvd/cd drevet og højre klik på det og vælg "åbn i nyt vindue" i højre klik menuen
så skal du højre klikke på den fil den starter spillet f.eks Pixeline.exe filen (hvis den findes eller en fil du skal klikke på for at starte spillet) og vælge egenskaber
tryk derpå hvor der står "Kompatibilitet" fanen.
her kan du så prøve at kører spillet som Windows xp/vista/7 med 256 farver osv prøv dig frem.husk at trykke ok derpå skal du klikke på den fil du har redigeret f.eks Pixeline.exe hvis det var den.
Håber der ikke var for meget teknik og at det lykkes at gøre ungerne glade igen.hilsen jan

Kommentar
Fra : Dudu2000Ros

Dato : 24-03-14 13:13

Jepper, som xou skrev, burde virke på de fleste gamle spil :)

/Dudu
http://spiloghygge.dk