/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mindske vindue-indkig fra nabo - coating
Fra : mostmighty
Vist : 1492 gange
50 point
Dato : 26-12-13 17:22

Vores vinduer har en placering overfor nabo, som gør at de relativt let kan kigge ind i en større del af vores hus.

Så tænker på forskellige mulige at mindske den ulempe på.

Har læst om en manuel coating, man kan klæbe på vinduet, som skulle forhindre indkig om dagen, hvor der er lys udenfor samtidig med at den ikke forhindrer os selv i at kigge ud. Uheldigvis skulle denne coating have den stik modsatte effekt i mørke udenfor og med tændt lys indenfor - altså at der kan man så ikke selv kigge ud, men dem udenfor kan kigge ind.

Men findes der virkelig ikke en coating som har den ønskede effekt i både lys og mørke udenfor? Eller hvad med nye vinduer, som har denne effekt indbygget i sig - findes sådanne vinduer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-13 17:27

Min gamle mor havde nogle netgardiner som fyldte hele vinduet hængende, det gjorde at man skulle ret tæt på for at se hvad der foregik inde i stuen i dagslys, i mørke kan man trække for.
Jeg ved ikke hvad sådanne gardiner kaldes men jeg har set dem flere steder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-13 17:28

Citat
hvad med nye vinduer, som har denne effekt indbygget i sig
naturligvis kan du købe vinduer som du kun kan se ud af, ikke ind

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 26-12-13 17:30

O.v.n.: hvad hedder den form for vinduer så?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-13 17:55

Den slags glas som jeg tænkte mest hedder antisun, udefra ligner det lidt en spejl indefra kan man se ud, dog er det modsat i mørke der kan du ikke se ud men se alt hvad der inde når du er ude.
Ellers er der ornament glas som lader lyset slippe igennem men man kan ikke se et klar billede hverken udefra eller indefra, der findes et utal af forskellige ornamentglas som er mere eller mindre gennemsigtige

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-12-13 17:55

persienner.
billigt og effektivt

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-12-13 18:00

Eller lamelgardiner.

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 26-12-13 18:04

Ja bortset fra at så kan man ikke selv se ud.
Og er heller ikke interesseret i den modsatte effekt i mørke.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 26-12-13 18:04

solfilm

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-12-13 18:05
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-12-13 18:09
Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 26-12-13 18:35

Katekismus:

De to første links er dels noget der matterer glasset, så man ikke kan se igennem det rigtigt, dels det solfilm, hvor den får den uønskede modsatte effekt om aftenen.
Det sidste link mattereer også glasset, så man ikke kan se ud.
Det fra osterkruger skriver bare at det kan lade sig gøre, men der er ingen eksempler.

Dit link to kan man heller ikke selv kigge ud af direkte.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 26-12-13 21:27

En stores klarer problemmet.Det er et tyndt lyst gardin
I dagslys kan der ikke ses ind men når lyset bliver tændt kan man se ind.
Derfor skal der være gardiner som kan trækkes for når lyset tændes.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 26-12-13 22:24

Prøv at forhøre dig hos tømmeren og/ eller glarmesteren.

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 26-12-13 23:42

Køb et rullegardin, så er der ingen der kan se ind, jeg fik nye naboer for 3/4 år siden, de syntes at hækken skulde klippes ned, ok sagde jeg , men så kan jeg se lige ind i alle jeres værelser, som den er nu flugter den tagrenden, , jeg har ikke hørt noget siden, ( der er ca 3/4 meter forskel i højden på grunden. så de skal bruge en stige.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 28-12-13 05:54

Det sidste nye i at bruge reklame på vinduer.
Er plastik med en masse små huller i. Så har man så et billed eller tekst uden på. Og indefra kan man kigge ud, uden problemer.

Du kunne jo så lade et billed med din kære svigerfar kigge på naboen og så stadig få lys ind og se ud. Lyset dæmpes lidt men man kan vel ikke få det hele.