/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Glasvæv
Fra : peter1215
Vist : 594 gange
500 point
Dato : 25-12-13 16:47

Lille / stort problem ?

Hvordan sætter man glasvæv op på flamingo ?

Der var 3 lag gammel tapet og vi kom ind til flamingo, som der var brugt til at rette væggen på med. Holder det hvis jeg for-limer flamingoen og dagen efter sætter glasvæv op ? Med en god Danalim til glasvæv.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-12-13 19:58

Det korte svar er, at det gør du ikke. Flamingo er ekstremt brandfarlig, futter af på et øjeblik og danner giftige gasser. Så du flår flamingoen ned af vægen og sætter noget andet op, inden flamingoen slår familien ihjel.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-12-13 21:48

Den såkaldte Flamingo (som det ikke hedder) er ulovlig som vægbeklædning i beboelsesbygninger.
Den kan også kun limes med en speciel vandbaseret lim til pysturenplader.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-13 23:23

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 6
- Annullerede 29
- Slettede 0
Ialt 37

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 26-12-13 12:28

Flamingo bliver opløst af lim, derfor skal man bruge en speciel lim. Men som det ganske rigtigt er skrevet, så er det giftigt af h... til, så fjern dem og ret væggen op med gibs som også er brandhæmmende.

Teil - hvad betyder den besked?

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 28-12-13 17:21

Rosalil

Det er bare Tell, han fører statistik, over hvem han gider hjælpe.
Hvis de har for mange slettede eller annullerede spørgsmål, så gider han ikke hjælpe.

Falcham

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-12-13 21:07

Falcham, det er sådan set rigtigt, bortset fra at Teil aldrig hjælper nogen, så Teils indlæg bør nok mere ses som en besked til andre om at lade være med at hjælpe. Jeg plejer at ignorere alt hvad Teil skriver.

Kommentar
Fra : tornen

Dato : 02-01-14 17:44

Tornen
Man kan idag få gipsplader hvor det limet Isopal/Flamingo (også kaldet polystyren)isolering på bagsiden, som bruges til efterisolering.
Så min anbefaling er!

Skær ca. 5 cm. ud af isoleringen i bredden, så det passer med en lægte.
Montere lægter lodret så de passer med en gipsplades afstand.
Monter derefter gipsplader på lægterne, spartel,væv på og mal.
Så er det ganske lovligt.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 03-01-14 14:42

er det så svært at læse et spørgsmål

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-01-14 14:55

peter1215, jeg tror sådan set vi alle kan læse og forstå dit spørgsmål. Der er bare ingen af os der har lyst til at hjælpe dig med at gøre noget så dumt som at sætte tapet på dit flamingo.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 03-01-14 16:07

fun2 jammen så blander dig uden om mine
spørgsmål er det så svært

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-14 16:36

Citat
fun2 jammen så blander dig uden om mine
spørgsmål er det så svært
Jeg skulle lige til at skrive et indlæg da jeg så det tråd ejeren skrev.

Selvfølgelig så blander vi os udenom, men husk nu at lukke din tråd ordentlig........ og ikke som du plejer at det bliver annulleret

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 03-01-14 16:50

bentjuul. Er det dig de kalder super TUMPE ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-14 17:54

Må jeg godt komme med i klubben Supertumper?
Det er dig som er en tumpe (ikke supertumpe) at du ikke læser de anbefalinger som er kommet og gør som der bliver skrevet, du bor i en brandfælde men du er måske ligeglad med familie og andre som er i huset

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 03-01-14 18:02

o.v.n du er hermed inviteret i tumpernes svar

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-01-14 18:51

halli hallå halløjsasa.........

Spørgsmålet er letforståligt. Der er ingen svar på det du vil vide, fordi det ikke er prøvet. Det er brandfarligt og måske også ulovligt.

Mvh endnu en tumpe