/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Forkert visning æ-ø og å
Fra : o.v.n.
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 22-12-13 17:47

Er det hos mig. er det Yahoo mail eller er det DLG som har et problem? Æ,Ø og Å vises med underlige bogstaver i min mail som jeg læser i Firefox, det samme er tilfældet hvis jeg læser i Internet Explorer, jeg har klippet et billede ud af mailen så i kan se hvad jeg mener:
http://peecee.dk/upload/view/428175/full

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-12-13 18:00

Du kunne jo prøve med Hotmail eller G-mail i stedet - det virker ihvertfald upåklageligt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-13 18:05

Rentenota - det lyder så alvorligt, men for god ordens skyld så vil jeg fortælle at det er mig som har lidt rentepenge tilgode.
Yahoo mail er den jeg bruger som virksomheds mail, så jeg skulle bede DLG bruge en anden mail adresse fremover eller hvad? Det kan jeg godt hvis det viser sig at Yahoo er problemet.
Outlook (Hotmail) bruges af famile og venner
Gmail lugter af Google og bruges med garanti ikke af mig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-13 19:06

Har aldrig haft problemer med Yahoo.dk eller andre, kan det tænkes at du ikke har sat SPROG/tastatur ordenligt op på din pc
Den eneste gang jeg har haft det problem forkerte har været defekt ´staveplade´.
Og det er mindre end en uge siden - og har ikke helt vendet mig til de taster endnu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-13 19:07

NB: du har vel ikke et eller andet, der koder dine tastetegn = antivirus eller lignende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-13 19:09

UPS: så ikke at det var når du LÆSTE

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-12-13 19:11

Det kan være DLG som ikke sender en "korrekt" email.
Det tyder på de ikke angiver det rigtige tegnsæt mailen er skrevet i.

Prøv at se om du i yahoo kan bede den forkolte indholdet af mailen anderledes.
Se denne side
http://help.yahoo.com/kb/index?page=content&y=PROD_YSB_BZMAIL&locale=en_US&id=SLN17391&actp=lorax

Se om du kan finde de samme indstillinger. Jeg vil forslå at du prøver at skifte til UTF8 visning, hvis dette ikke er korrekt, så prøv latin1 (ISO 8859-1)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-13 19:31

Citat
Se om du kan finde de samme indstillinger. Jeg vil forslå at du prøver at skifte til UTF8 visning, hvis dette ikke er korrekt, så prøv latin1 (ISO 8859-1)

ELLER: som når du skriver noget i Wordpad/ Notesblok - se hvad du normalt gemmer filen i, ved at åbne et gammelt TXT DOC og så gør som skrevet..samme kodning til at åbne med

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-13 19:33

NB: det minder mig om når det går GALT med omkodning af tekster til en film/ srt = som netop ikke gemmes i rigtigt format, så kan man til tider se både måner og stjerne i stedet for DK txt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-13 20:03

Det hjalp ikke at skifte kodning, så jeg kontakter den IT ansvarlige hos DLG om der er noget galt hos dem

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-12-13 11:14

det er hos afsender den er gal, det er typisk når de skriver fra en mac som ikke er sat til det rigtige
tegnsæt, altså korrekt dansk kodesæt

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-12-13 15:51

Det samme kan ske når man modtager en mail fr en Iphone der ikke er kodet korrekt.
Det har jeg ofte været ude for.
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-13 17:02

Jeg har skrevet til DLG men venter ikke svar før efter årsskiftet, jeg lader spørgsmålet stå åbent indtil jeg får svar om hvordan de sender mails