/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Märklin spor C digital H0
Fra : hansen9
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 18-12-13 20:46

Når nu man har fået fat i nogle startsæt fra Aldi, med en håndfjernstyring - så mangler man noget. I den digitale verden skal man have styrestationer, for at kunne have el-sporskifter og signaler. Men hvad er det lige man skal bruge, er en mobilstation nok eller skal man have en hovedstation? Og hvad med lys til gader og huse? Og hvad mon det koster.... ca.? Jeg er ude på at bygge en rigtig modelbane som jeg gjorde for 40 år siden, men dengang var det lidt mere overskueligt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-12-13 21:35

du skal såmænd bare have den store tegnebog med ind i en rigtig hobbyforretning

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-12-13 21:40

Den havde jeg gættet, men troede måske man kunne komme lidt nærmere......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-13 22:15

Citat
Den havde jeg gættet, men troede måske man kunne komme lidt nærmere......

Det kommer du i hobbyforretningen.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 18-12-13 22:18

Nope, de henviser til hovedkataloget - som jeg har læst. Og sådan behøver vi jo ikke blive ved, jeg efterlyste et svar.......

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-12-13 00:08
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-13 09:28

Du skal nok en tur til tyskland, og snakke med dem. Det er jo Marklins hjemland.
Der findes jo også minitrix som har elektronisk styring/computer styring.
Det er dyrt.................meget dyrt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-13 11:04

Citat
Nope, de henviser til hovedkataloget - som jeg har læst. Og sådan behøver vi jo ikke blive ved, jeg efterlyste et svar

Åbenbart en sælger der ikke gider passe sit arbejde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-12-13 11:51

Citat
Åbenbart en sælger der ikke gider passe sit arbejde.

En sælger på det felt skal jo helst selv have en bane derhjemme og derefter kunne råde optimalt.......ikke nødvendigvis dyrest da han så mister kunden.

Min svoger er bidt af modeljernbaner og har en del, men han mangler teknisk og landskabelig indsigt