/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Random-play på HN kontaktur?
Fra : iluap
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 16-12-13 21:22

Nogen der ved hvordan man får et Harald Nyborg kontaktur til at køre random-play?

Det er ikke nok bare at trykke på den dertil egnede knap, så der står "R" i displayet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-13 22:08

Nu ved jeg jo ikke hvilken knap du trykker på men hvis uret er stilt rigtigt så bør du kunne trykke på MAN knappen og vælge i mellem auto/man

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-13 22:09

Det er et ugeur

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-12-13 22:20

Random-play vil sige, at det tænder og slukker vilkårligt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-13 22:21

Random funktionen virker i tidsrummet 18.00 og 06.00

Fra manualen
Randomfunktion med vilkårlig ON i 10-31 minutter mellem kl. 18:00 og 06:00
http://www.harald-nyborg.dk/pdf/5958.pdf

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-13 22:25

Lidt mer' fra manual

RANDOM (VILKÅRLIG) FUNKTION
1. Tryk på <RANDOM> og displayet viser R, og RANDOM funktionen er aktiveret
2. Timeren vil nu være i RANDOM tilstand og være ON vilkårligt i 10-31 minutter i tidsintervallet kl. 18:00 til 06:00
3. Tryk på <RANDOM> igen, og RANDOM funktionen er deaktiveret.
RANDOM funktionen kan ikke anvendes i PROGRAM og CD tilstand
4. RANDOM funktionen kan kun aktiveres i AUTO tilstand mellem kl. 18:00 og 06:00

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 16-12-13 22:29

Det var som 7 s....! Tak for svar! :) Havde aldrig gættet, at uret var så "intelligent", at funktionen var begrænset til mellem kl. 18-6! :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-13 22:44

velbekomme

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-12-13 23:43

Har nu prøvet med 2 forskellige kontakture fra HN, men den tænder og slukker ikke :) Klokken passer, og uret står på auto

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-13 09:16

Hvordan kan du se det på ca 1 time?

Den er tændt vilkårligt i 10-31 minutter i tidsintervallet kl. 18:00 til 06:00,
så det kan jo være den først har været tændt kl. 01.20!

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 17-12-13 12:48

Ja, det er selvfølgelig logisk nok, men jeg havde forventet bare lidt mere liv i den i den godt én time jeg tjekkede ;) Gik først i seng ved 2-tiden, og intet var hændt :) Men jeg kan da prøve igen i aften :) Siger ikke at det er din skyld - det var rigtigt fint du fandt den pdf :) - men skidtet kan jo være fejlbehæftet, eller jeg kan ha sat den forkert op, selvom jeg læste instruktionen flere gange :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-13 14:26

Og du har tjekket om der står Auto i displayet?

RANDOM funktionen kan kun aktiveres i AUTO tilstand mellem kl. 18:00 og 06:00

Det lyder mystisks hvis du har prøvet 2 ure og ingen af dem tænder