/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mikro-ovn rens
Fra : winetaster
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 09-12-13 15:50

Jeg har prøvet at lade mikro-ovnen stå natten over med
Brun sæbe
og en anden nat med
Opvaskemiddel
men kan ikke få ovnen helt ren
indvendig.
Kender du et godt middel ?
Det må gerne stå og trække nogle dage.
Tak, w.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-12-13 16:54

Hvis snavset ikke går af med de nævnte midler, så smitter det nok heller ikke af på maden. Vask den bare af med vand og brug den!
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-13 17:35

En supernem måde at rengøre sin mikroovn på er at stille en skål vand i ovnen, skru op på maks. styrke i 4-5 minutter. Vandet fordeler sig som damp – og opbløder lige så stille de fastgroede madrester. Vi du gerne have en ren duft også er det en god ide at putte nogle skiver citron (eller noget citronsaft) i skålen.

Det gør dog ikke den store forskel for, hvor ren mikroovnen bliver – citronen gør mere, at der dufter rent. Sådan vil mange i hvert fald opfatte duften af citron! Når tiden er gået er ovnen dampet til og alle madrester bløde. Den er derfor nem at gøre ren – blot med en klud. Skulle de være særligt genstridige madrester, der sidder i ovnen, er der ikke andet at gøre end at gentage behandlingen!
http://hus-raad.dk/rengør-mikroovnen-nemt/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 18:01

Sidst jeg gik igang, brugte jeg en pakke ´sæbe-ståluld´ fra fra Brugsenog den var ren som SNEhVIDE, men om det er den rette metode for DIG/andre???

NB: der skulle gnuppes ret så kraftigt, men det virkede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 18:04

En mere: den knaste et par minutter - tror den brændte gammel skidt af, ved ´ny tagen ibrug´ bare stil et glas vand ind, første gang efter behandlingen = min har fået turen flere gange og som skrevet virker den endnu...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-12-13 20:13

Ved brug af ståluld vil der altid levnes en smule ståluldsstumper. De laver fyrværkeri (ufarligt) når ovnen tages i brug.

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 13-12-13 15:51

Men ståluld ridser ovnen, så der kommer flere madrester i ridserne ? Tak W