/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Langsom Lan forbindelse
Fra : warrior
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 08-12-13 17:54

Efter at vi i boligforeningen har skiftet til forbindelsen uden modem, men direkte til pc'en fra væginstallationen, tager det nu mange gange lang tid for at forbindelsen er oprettet. Den søger et stykke tid, hvorefter den går på gul trekant. Nogen gange kan jeg fixe det ved at genstarte, men for det meste skal jeg vente flere minutter før tilslutningen er der. Harddisken kører nogen gange længe, med varierende hastighed, hvorefter forbindelsen så er på plads. Har harddisken noget med forbindelsen at gøre? Det er i perioder, forbindelsen kan også være der med det samme, men det skifter meget.
Kan nogen sige hvor fejlen ligger?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-13 18:02

Hvem er internet udbyderen?
Har du en router mellem vægstikket og computer?
Er netkortet slukket på din computer når du lukker computeren?
er der en lille diode som lyser i nærheden af hvor netkabel går ind på computeren, også når computeren er slukket?
Det som tager tid er at din forbindelse skal finde en IP adresse, og det tager tid hvis ikke forbindelsen er tilstede hele tiden. altså hvis en diode lyser ved netkortet så burde det ikke tage mere end nogle sekunder.
Er netkortet sat til automatisk at finde en IP adresse og automatisk finde en DNS server?

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 08-12-13 18:29

Udbyderen er Dansk kabel tv
En diode lyser konstant som du nævner.
Når fejlen er der kan jeg finde teksten "denne forbindelse virker korrekt" Men når jeg prøver at lade pc'en finde fejlen siger den "kan ikke diagnosticere"
Jeg har lige genstartet, og her kom den igennem som normalt, med det samme.
Det er ligesom i perioder.
Der er ikke noget installeret imellem væg og pc'en (stationær)
Angående dit sidste spørgsmål, ved jeg ikke. Jeg har bare frakoblet det gamle modem og så sat kablet direkte til væginstallationen, uden at have foretaget mig yderligere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-13 19:56

Netkortets indstillinger kan du kontrollere ved at højreklikke på net ikonen nede ved uret og klikke på Åben netværks- og delingscenter, der klikker du på Ethernet og et nyt lille vindue åbner, klik på Egenskaber og i det nye vindue ruller du helt til bunden og markerer TCP/IPv4 (Internet Protokol version4) og klikker på Egenskaber, der skal være prik ved Hent automatisk en IP adresse, og prik ved Hent automatisk en DNS serveradresse, du kan også kontrollere Egenskaber ved linjen over som hedder Internet Protokol Version 6 (TCP/IPv6) der skal være prik de samme steder som under version 4
Ellers kan jeg ikke give et bud på hvad der fejl på din forbindelse

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-13 11:43

Det kan også bare være jeres nye lansystem, som er for dårligt. Der er måske ikke nok ledig kapacitet til alle brugere samtidig.

Det problem kan du få afklaret ved at høre om de andre beboere har det lige sådan.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 09-12-13 17:21

De omtalte indstillinger er som du har beskrevet, o.v.n.
Jeg er tilbøjelig til at tro, transor har ret, da jeg på et tidspunkt læste et sted, at nettet her ikke var optimalt. Hvad det nærmere gik ud på, vidste jeg ikke. Jeg vil tro vi har haft det i 6-8 mdr nu. Jeg vil undersøge det nærmere.
Efter en genstart og yderligere en med normal nedlukning/start kom forbindelsen sidst ganske hurtigt efter, at skærmbilledet var klar.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 11-12-13 17:15

Tak for svaret transor.