/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lån trods RKI
Fra : Jamsemor
Vist : 811 gange
500 point
Dato : 06-12-13 23:58

Når jeg googler "lån trods RKI" kommer der en masse sider op med forslag til steder man kan låne, men når jeg så nærstuderer disse forslag så er der ingen der låner penge ud, hvis man er registreret i RKI.
Jeg ved godt at det kan være en dyr løsning, men jeg har brug for hjælp her.
Er der nogen der har kendskab til steder hvor det reelt er muligt at låne trods RKI registrering?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-13 02:03

Det har jo en årsag at man står i RKI - så desværre - du er henvist til venner og bekendte.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-12-13 02:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-13 04:43

DAN -aktiv? ++++++++++++++MANGE ANDRE DER ER

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-13 04:46

Prisliste - skulle der stå = MASSER af de selskabber /+- renter og gebyr´r
Prøv Leasy/ DER - de vil have garanti = bare ikke fra mig - deres levering er DYRE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-13 09:19

Er man ikke kreditværdig og derfor registret i RKI som dårlig betaler, så kan man ikke låne i banker, kreditforeninger og financieringsselskaber.
Slut finale... længere er den såmen ikke !

Du må så på det grå lånemarked, hvilket kan være en højst usikker, dyr og risikabel løsning. Dvs. Spørg din lokale hash-pusher/hæler eller i den lokale rockerklub.

Alternativt må du f.eks. arbejde sort og/eller prostituere dig.

Intet af ovenstående er noget JEG vil anbefale. Betal af på dine lån. Det er den eneste farbare vej.

Det tog mig selv 16 år at komme ud af en gæld på 168.000 kr. Så jeg ved hvad jeg taler om !

Nu er jeg gældfri (= kreditværdig) og kan låne hvad jeg lyster, men jeg HAR lært 'lektien'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-13 09:25

Ps. Der er dog endnu en mulighed: Lån gennem en 'stråmand' som dermed altså også hæfter for lånet. Altså et privat financieret lån, du evt. hæfter for gennem en veksel, men det er og bliver et tillids spørgsmål mellem dig og låntager.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-13 16:24

Citat
Ps. Der er dog endnu en mulighed: Lån gennem en 'stråmand' som dermed altså også hæfter for lånet.

Den har jeg selv haft næsten inde på livet idet det var en ung mand jeg lejede et værelse ud til, han betalte huslejen men havde kun en seng og lidt tøj.

Årsagen, en "ven" havde overtalt ham til at være stråmand for indkøb for 75.000 i Ikea, vennen flyttede senere til ukendt sted i Europa og betalte selvfølgelig ikke.
Min lejer tjente dårligt, afdragede ikke fast på lånet og fik flere rykkere om året fra en advokat som tog 1000 kr i rykkergebyr og slæb hver gang.

Kommentar
Fra : Jamsemor

Dato : 08-12-13 00:27

Ingen har skrevet noget her som er nyt
Jeg ønsker bare et svar på et helt reelt spørgsmål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-13 05:16

Citat
Ingen har skrevet noget her som er nyt

Verden har ikke ændret sig

Citat
Jeg ønsker bare et svar på et helt reelt spørgsmål

Jamen så er svaret NEJ

RKI = INGEN LÅN

Selv efter sletning, kan det være svært hvis du søger steder du tidligere har søgt - de husker som elefanter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-13 07:24

Citat
Selv efter sletning, kan det være svært hvis du søger steder du tidligere har søgt - de husker som elefanter.

refi -> De husker ENDNU bedre

Jeg havde en ubetalt regning hos TDC i 1996 da jeg opsagde mit abonnement. De rykkede aldrig for betaling hvilket gjorde kravet forældet 5 år senere. Lige siden har jeg ikke kunne oprette mig som kunde hos TDC. Til trods for de ikke har nogen fordring på mig. Jeg er simpelthen blacklistet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 08-12-13 08:50

køb en bil ved bjarne hjorth i Silkeborg også sælg den,han sælger gerne selvom du er i rki.

så får du lidt penge på lommen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-13 09:30

Citat
køb en bil ved bjarne hjorth i Silkeborg

Det kræver jo PENGE - han forærer den næppe væk

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 08-12-13 13:50

han er villig til at fuske med udbetalingen, han skriver bare købsprisen op med udbetalingen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-13 22:32

Du må godt låne 100 kr. af mig
Et kortfristet lån... en dag eller to.
Jeg ska' bare ha' 200 igen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-13 22:42

Serbiske lånehajer opererer åbenbart i DK - iflg Ekstra Bladet. Låner ret store summer ud og truer dig og dine efterfølgende. Rimelig renter på kun 10% pr måned (ÅOP på små 214%).

Ikke for at være at være træls, men den finansielle sektor anvender RKI til at sikre sig mod at blive plattet. Og er man først havnet der, er det normalt udtryk for at man ikke har hverken mulighed og slet ikke vilje til at tilbagebetale hvad man låner. Dvs du har højrisiko-stederne tilbage. De lovlige, der er dyre og de sorte der er meget dyre. Er ræd for det hedder sidegaderne. Men ellers så prøv at mail til Wedmore Lund. Han er velbevandret i at narre sig til kredit.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-01-14 16:32

I princippet kan du godt låne .... men hvis du allerede er i til vand over halsen, er det jo en stakket frist - og naturligvis hamrende dyrt, eftersom du jo er et usikkert kort.

Det kommer naturligvis an på, hvor meget, du skal bruge - men de fleste, der tilbyder sms-lån (som også kan lånes uden telefon) har ikke registreringskrav - men det er til gengæld også kun små lån.

Lad være. Gennemgå i stedet hele din økonomi - find ud af, hvad der skal til for at komme ud af det skidt - og begynd at leve efter det. Det andet er og bliver at tisse i bukserne for at golde varmen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-01-14 16:35
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-14 22:47

Det "Trustbuddy" skal man holde sig laaaaangt væk fra.

Der sker jo det at når man betaler pengene tilbage kan man risikere at banken tilbagefører beløbet hvis der ikke er dækning til andre faste udgifter. Trustbuddy overlader så sagen til incasso efter blot 10 dage, og der kommer yderligere omkostninger fra incassofirmaet, jeg vil gætte på et par tusinde.

Bondefangeri og høje ågerrenter......ja, men desværre er det lovligt

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-01-14 22:58

Luffe - jeg er 100% enig, at det er uhensigtsmæssig - det skrev jeg også ovenfor. Men der er bare vilkår som det, at du får, hvis du står I RKI og alligevel rider videre på lånebølgen.

Ågerrenter?? Næh.... renterne skal jo et eller andet sted stå i overensstemmelse med sikkerheden.... og det må siges at være et højrisiko lån.

Giv pant/sikkerhed i noget, find en kautionist hvis du vil have det billigere. Men naturligvis tager de sig da betalt for så høj en risiko. Villy du låne penge ud til 5% uden sikkerhed og med RKI registrering???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-14 00:31

Citat
Ågerrenter?? Næh.... renterne skal jo et eller andet sted stå i overensstemmelse med sikkerheden.... og det må siges at være et højrisiko lån.

Ja, den type långivere får tab af en vis type låntagere, og de penge skal jo hentes et sted.
Under 5% rente kan man kun få ved finansiering af hus, bil, båd eller andet af samme kaliber, hvis man tager et ganske almindeligt forbrugslån i egen bank kommer man sjældent under 10%.

Man vil heller ikke lovgivningsmæssigt stoppe disse ågerfirmaer, nok ud fra den udbredte tanke at er folk på røven økonomisk og/eller uden arbejde er det deres egen skyld.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-01-14 09:00

Uden det skal blive en politisk streng, har du vel lidt ret i den med "egen skyld" - omvendt: Hvis skyld er det ellers - andre folk har vel ikke lånt pengene for dem.

Den med arbejde synes jeg har ændret sig meget efter finanskrisen. Der er sgu snart ingen over 40, der ikke har prøvet at blive fyret - og det har efter min opfattelse heldigvis ændret synet noget på ledige. Det er klart, at "pressetyper" som "Dovne Robert" ikke lige hjælper på sympatien - men folk ved godt, at langt de fleste ledige gerne ville arbejde, hvis de kunne få job.

Jeg ved ikke rigtigt med at "stoppe de ågerfirmaer" lovgivningsmæssigt. Hvad ville du sætte i stedet?

Efter min mening burde det rigtige alternativ være en ordentlig rådgivning, der - formentlig på en barsk måde - fortæller folk, hvad de skal gøre (sælge hus, bil. campingvogn, pony, hund, stoppe med at ryge, samle lån og omlægge osv.) - men det kan jo et eller andet sted kun lykkes, hvis folk reelt selv går med på det.