/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Befordringsfradrag
Fra : KilroyK
Vist : 853 gange
45 point
Dato : 05-12-13 16:41

Hey
Jeg er blevet fastansat i Forsvaret og har 133 km til kasernen og hjem. Det er standard 7:30 til 15:30, men jeg har mulighed for at leje et værelse på kasernen for 1200.

Er det lovligt at skrive de 133 på hver dag, selvom jeg har mulighed for at betale for at bo på kasernen?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 05-12-13 16:50

Tillykke med din fastansættelse, det er dejligt for dig!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-12-13 16:55

Nej man må kun fratrække de faktisk kørte kilometer og den korteste afstand, selv om den tager længere tid. Det går skattevæsenet meget op i.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-12-13 16:58
Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 45 point
Dato : 05-12-13 18:28

Det spiller ingen rolle at du er blevet tilbudt at sove på kasernen. Det der betyder noget er at du rent faktisk kører.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-12-13 18:45

Hvis du bor på kasernen og er gift 133 kilometer væk er der noget der hedder dobbelt husførelse,
om det gælder for dig ved jeg ikke men det ved skat.
MV2

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-13 18:52

Jaog så ska man lige huske at tillægge forskellen mellem værdien af logiet og det du skal betale. Altså hvis jeg læser det rigtigt, får du et gode stilet til rådighed og agter at lave en Helle Thorning....???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-13 21:22

I tidernes morgen kan jeg huske det var OK hvis søfolkene i Golfen fradrog befordringsfradrag. De ville så bare blive sat i skat af flyturen derned. Altså, jeg må også trække kørsel fra, så bliver jeg bare sat i skat af fri bil (firmaet betaler denne). Synes ikke om at man leger Helle Thorning ved enhver given lejlighed.

Godkendelse af svar
Fra : KilroyK

Dato : 10-12-13 13:37

Tak. Vil også lige undersøge det der med dobbelt husførelse, og evt. fradrag til kost/logi eller boligstøtte. Det kan måske bedst betale sig for mig at bo på kasernen :)