/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
EU-tosserne.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 495 gange
200 point
Dato : 04-12-13 16:56

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-12-13 17:04

Det kunne være interessant med lidt fakta, i stedet for rygradsreflekser baseret på rygter.
Jeg går ikke ind for afskaffelse af fasaner i naturen, jeg synes ikke mink hører hjemme i naturen i Danmark, synes ikke man skal afskaffe minkavl.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-12-13 17:14

Til funny pomfrit.
Det er omsont, du er og bliver faktaresistent

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-12-13 17:26

Tommy er så sjov, man beder om fakta og får at vide at man er faktaresistent.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-12-13 18:17

Jeg kan ikke tage folk alvorligt, de råber først op når EU rammer noget der betyder noget for dem og hvis EU mener at vi ikke skal have fasaner og mink så er de så stærke at det bliver som de vil have det.
Jeg husker hvordan danskerne blev lokket ind i EF, med at vi ville tjene en masse penge især landbruget ville tjene rigtig mange penge, men hvis vi ikke kom med ville Danmark komme til at lide og desuden var det jo ikke et nyt USA det kunne vi godt glemme og hvor er vi så i dag?
jo Danmark betaler meget mere end vi modtager og EU bestemmer mere og mere, jeg gad sku godt vide hvor meget vi vil gå med til før vi mener at nu er det nok?
Jeg undre mig over at EU på denne måde får lov til at undergrave demokratier i så mange lande uden at der sker noget, de danske politiker er efter min mening landsforæder og jeg forstår godt at de ikke har lyst til at få folkeafstemninger, fordi de vil få et stor nej en dag.
alan57

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-12-13 02:39

Vaskebjørne er - heldigvis - et sjældent syn i Danmark. I hvert fald indtil videre. Flere vaskebjørne i Sønderjylland i det seneste årstid kan nemlig være tegn på, at den irriterende dyreart, der har en stor bestand i Tyskland, er på vej til Danmark.

Vaskebjørnene fra Tyskland har fået kaldenavnet 'nazi-vaskebjørne', fordi bestanden nedstammer fra fire vaskebjørne, som blev sat ud i naturen i 1934 på foranledning af Adolf Hitlers rigsmarskal, Hermann Göring, der mente, at dyrene ville berige naturen.

Men det er befolkningen ved området Kassel i Tyskland ikke enige i. De er plaget af en stor mængde af de irriterende, pelsede dyr, der finder vej ind i folks huse, gnaver i ting, æder alt på deres vej og smitter husdyr med sygdomme.

Og vaskebjørnen er da ifølge biolog Hans Erik Svart fra Naturstyrelsen heller ikke et dyr, vi ønsker at byde velkommen i den danske natur.

- Vaskebjørnen er ikke farlig for mennesker, men den er alligevel et kedeligt bekendtskab. Mange vil synes, at den er irriterende, fordi den kan lukke sig ind i hønsebure og vælte skraldespande, fortæller biolog Hans Erik Svart.

I Danmark er vaskebjørnen klassificeret som en invasiv dyreart, fordi den vil hærge den danske natur og bl.a. spise fugle-æg og små fugleunger. Det betyder, at man - helt lovligt - må skyde en vaskebjørn, hvis man spotter den i naturen.

Indtil videre har det været med til at sikre, at vaskebjørnene ikke har kunnet etablere en bestand i Danmark, men i fremtiden skal vi være opmærksomme på, om der kommer flere vaskebjørne ind over grænsen ved Sønderjylland. Det mener i hvert fald Hans Erik Svart fra Naturstyrelsen.

- De kan etablere sig hurtigere, end man lige tror. Hvis en han og en hun parrer sig, får de hurtigt unger og så spreder de sig. Indenfor bare et år kan vaskebjørnene have etableret en bestand, advarer biologen.

Nøøøøjjj!
Har altid ønsket mig en tam vaskebjørn til det finere arbejde i køkkenet.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-12-13 08:57

Jeg er helt enig med Tonganeseren
Jeg så en udsendelse fra Japan om netop vaskebjørne, som var blevet importeret fra USA fordi mange ønskede sig en vaskebjørn da der kørte en tegneserie om et barn som havde en vaskebjørneunge som kæledyr.
Folk satte dem ud ved templer fordi de ikke kunne tæmme dem.
Nu er der så mange at de totalt ødelægger de gamle templer.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 11:06

Citat
Kort sagt, en flok EU idioter.

Helt enig. Heldigvis er det ikke alt djævesskab fra EU,der bliver gennemført.
Som een af debattørerne under dit link skriver:
Citat
Hvis man vil forbyde invasive "arter" - så kunne man jo starte med muslimer??

Nu hørte jeg den ondelyneme lige at Muslimerne står i kø,for også at få snablen ned i jule hjælps kassen. En jul som de hader. Ja,man ta`r sig til..................................tragikomisk.

Også tragikomisk at jeg,sidste gang jeg handlede bil,fik påsat en EU nummerplade. Overvejer at dække denne mærke til,med Gaffa tape.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-12-13 15:04

-Som en sidebemærkning til EU-tossernes idioti

Det er med stor beklagelse, at jeg må meddele, at det ikke er lykkedes at samle nok underskrifter bag erklæringen "obligatorisk mærkning af religiøst slagtet kød".

Det er ikke alene synd for dyrene, som fortsat skal slagtes efter religiøse forskrifter, men det er også beklageligt for forbrugerne, som ikke må få lov til selv at bestemme, om de vil spise religiøst slagtet kød eller ej...

Det er desværre de store grupper i EU-parlamentet, der har været modvillige i denne sag - bl.a. grupperne hvor SF, Socialdemokratiet og Venstre sidder. Det er utroligt beklageligt, at de danske MEP´er ikke har formået at overtale deres grupper eller selv har underskrevet denne erklæring.

Men heldigvis er der valg om seks måneder. Der bliver sammensat et nyt EU-parlament og forhåbentligt kommer der mere opmærksomhed om denne sag med de nye medemmer.
Hvis jeg kommer ind igen ved valget i maj 2014, så lover jeg at genfremsætte denne erklæring og endnu en gang kæmpe for dyrevelfærden i EU...

Morten Messerschmidt

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-12-13 22:30

Ham ME-109 kan skrige og hyle, så meget han vil. Særstandpunkterne har ikke en kinamands chance på denne elendige jord - endsige i EU.
EU og andre "organer" blev udelukkende til for at sikre tidligere nationale politikerne fortsat beskæftigelse, når vælgerne stemte dem ud i nationalstaterne. På akkurat samme måde som dettehersens CCCG - eller hvad det nu hedder. En sand malkeko for sultne politikere med hang til luksus og en elendig personlig økonomi.
Men vi kunne jo stemme dem ud - hvis vi ellers gad. Tag nu de overståede valg til Regionerne. Her har man holdt en uanstændig lav profil - for at sikre genvalg. Næsten som om det drejede sig om valg til menighedsrådene. Fandeme til at ørle over. Men nu er Bent Hansen igen blevet formand, og så er han nok glad. Jeg kan altså ikke snuppe manden. Efter min mening en af landets største superpampere. Arghhh! Er der noget værre end en socialdemokratisk superpamper med eget palæ, Bimmer, Mercer og 2 golden retriewers?

Nu klapper jeg blækhuset i. Er ikke egnet til at deltage i debatten - med det humør jeg er i.

Mvh.
Tonganeseren

Vandskader gør mig ond i sulet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-12-13 23:31

Citat
Ham ME-109 kan skrige og hyle, så meget han vil. Særstandpunkterne har ikke en kinamands chance på denne elendige jord - endsige i EU
?? Et særstandpunkt..??
Er det et særstandpunkt at forlange valgmuligheder..?

Lad mig sige det højt, klart og tydeligt: Jeg vil kraftperkme ikke æde halalslagtet kød !! Jeg vil ha' en mulighed for at fravælge dyrmishandlet kød. BASTA !!!!

Er du i det hele taget klar over, at De Danske Slagterier må betale i dyre domme, fordi en muslimsk skrigehals skal messe over kødet.
Befinder vi os i år 1014 - eller år 2013 ?

Mvh.
Tommy.
Pisse træt af muslimsk holdningsmassage.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-12-13 23:44

Jeg ved ikke om jeg fik udtrykt mig rigtigt, men i bund og grund er vi aldeles enige. Jeg har bare den holdning, at selv en Messerschmidt ikke har en kinamands chance for at komme igennem med noget der strider mod EU`s vedtagne love omkring racisme - så du bliver squ tvunget til at æde halalkød. Vi er nærmest at betragte som en flok gæs på tvangsfodring. Der er jo penge i skidtet.
I dag gik jeg forbi en kebabbar.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-13 10:22

Prøv at give Jer tid til at læse denne artikel.

http://www.b.dk/kommentarer/kanelsneglenes-oproer

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-12-13 13:29

Glimrende artikel fra fallenten, superliberalisten og den fanatiske EU-tilhænger Asger Aamund. Men sådan går det med alderen. Nogen bliver klogere og andre mister hukommelsen.
Den politiske proces i EU er præget af den dybeste uvidenhed, korruption og storkapitalens interesser - intet mindre. I ly af alle disse tåbelige EU-forordninger (kanelsnegle, ulvecirkulærer og meget andet) trives storkapitalen nemlig stadig ganske godt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-12-13 15:52

Jeg mener at alle skal kunne vælge hellig kød fra, at det foregår i dag er noget svineri især over for dyrene.
Jeg mener også at det er noget svineri at religion blandes med politik og jeg er ligeglad med om det er muslimer jøder eller kristne det skal holdes langt væk fra politik også kristen demokraterne i andre EU lande, her er de heldigvis væk, håber jeg.
alan57

Annuller spørgsmålet
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-12-13 15:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål