/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
AM Bidrag
Fra : sirenita
Vist : 579 gange
50 point
Dato : 01-12-13 20:38

Hej.
Jeg er kommet tilbage til Danmark efter mange år i udlandet. Jeg arbejder og har nu faaet min tredje lønseddel. Jeg er lønnet hver fjortende dag. På de to første er der am bidrag fra arbejdsgiver til sats 8, men her på den tredje lønseddel er am bidrag fra arbejdsgiver og am bidrag egen til sats 4. Eftersom jeg er ret lost med regler spørger jeg: Hvorfor her på den tredje og ikke på de forrige. Altså egen am bidrag og er det hver eneste gang at egen am bidrag bliver trukket. Jeg ved godt at det er arbejdsmarkedet pensionsbidrag. Men forstår ikke helt hvorfor der er trukket nu og ikke før. Eller hvorfor der nu er eget bidrag.
På forhånd tak. Nb. Jeg har kun små 80 point... Har været off the line i lang tid.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 01-12-13 21:19

Det har intet med pensionsbidrag at gøre, det er et arbejdsmarkedbidrag - eller en for for bruttoskat, og bør altid være 8%.

Kontakt lønkontoret på din arbejdsplads.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-12-13 21:20

Er du sikker på, at der ikke er tale om pensiosbidrag, som er noget ganske andet.

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 03-12-13 19:59

Hej igen,
Jo det var ganske rigtigt, altsaa at det er am pensionsbidrag, jeg snakkede med loenkontoret paa mit arbejde.
Takker...

Godkendelse af svar
Fra : sirenita

Dato : 03-12-13 20:00

Tak for svaret Bille1948.