/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
min browser er blevet låst
Fra : nopops
Vist : 656 gange
300 point
Dato : 30-11-13 14:17

et eller andet program har låst sig fast på min browser - og tror ikke på det er politiet - det er kommet efter der blev trykket på et link på facebook - hvordan fjerner man den??

jeg kan åbne et nytvindue på min browser når den side der er låst er åben men ikke en ny fane for kan ikke navigere

TRYK IKKE PÅ LINKET hvis du ikke har seriøst forstand på det

politi.dk.id771383017-3333709128.i3146.com

mit spørgsmål er: Hvordan fjerner jeg det - for det her er min mors computer

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-11-13 14:18

Måske en systemgendannelse?

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 30-11-13 14:34
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-13 14:39

Det var så en af de nemme af de Politi scam´s, bare åben et nyt browser vindue og du er på nettet igen.
Mit råd = slet browser genvejen og opret en ny

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-13 14:42

Citat
En anti-virus behandling
http://www.securitystronghold.com/gates/remove-politi-kongeriget-danmark-virus.html
/Janus

Det er ikke den, der er tale om, men en der ´kun´ låser det browser vindue du havde gang i = intet andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-13 14:44

NB: du kan også bare starte JOBLISTE og lukket vinduet der = højreklik på startlinien.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-13 14:48

Og det vidste du.

Du kan også prøve at H klikke på browser ikonet og gå til egenskaber, og hvis der står mere i DESTINATION end "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" så slet det.

Kommentar
Fra : nopops

Dato : 30-11-13 16:30

intet af det har virket - jeg har øget pointne med 200

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-11-13 16:56

Du genstarter bare maskineriet - det er jo tydeligvis noget scam...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-11-13 16:59
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-13 17:04

Tryk tasterne: [CRTL] + [ALT] + [DEL] ...samtidig. Vælg [Jobliste], Vælg fanen Progammer, højreklik på Internet Explorer (..eller hvilken browser du nu benytter) og vælg [Afslut].

Genstart.

Ps. Det er vigtigt at man altid i indstillingerne for sin browser har valgt at INGEN ANDRE SIDER må ændre din opstartsside i browseren.

Derfor står alle mine browsere (Chrome, Opera, IE, Safari og Firefox) ALTID med ABOUT:BLANK (..vis en tom side) som startside!

HUSK DET NU !!!

Har du ...eller din oldemor ved et 'uheld' takket JA ...til noget som helst på en sådan POLITI SCAM side? Så læs videre hér:

1.) http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE1790273/borgere-kontakter-politiet-hjemmeside-laaser-vores-computere/
2.) http://www.411-spyware.com/dk/rens-politiet-kongeriget-danmark-virus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-13 17:15

Pps. Mine ovenstående link giver måske ikke megen hjælp?
Rolig nu..
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=169038
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-13 19:14

Jeg har intet virus eller mallware, efter et besøg på dit link, jeg lukkede bare browser vinduet gennem Jobliste, så der må ligge noget skidt i i dine ´faner´ siden det kun er dem der brokker sig.
Og der kan jeg ikke hjælpe, da jeg ikke bruger dem.
Prøv at lav en diskoprydning og slet midlertidige internet sider, samt scan din regbase prøv også deres disc cleaner.
http://www.wisecleaner.com/products.html
Samt dette finder rigtig meget skidt:
http://www.malwarebytes.org/

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-11-13 19:22

Prøv at slette Cookies og Filer:

Funktioner - Internetindstillinger - Browserdata - Slet - Sæt "flueben" i de øverste 4 muligheder - Tryk Slet - Tryk Ok

Genstart computeren!

Clou

Kommentar
Fra : nopops

Dato : 30-11-13 21:50

tog computeren over til en ven som gemte alle billeder osv på ekstern hd og bootede computeren og brugte de der cd'er man skal brænde i starten..

Annuller spørgsmålet
Fra : nopops

Dato : 30-11-13 21:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål