/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvor kan jeg finde hvor en person er død
Fra : yvonneSuper
Vist : 911 gange
20 point
Dato : 24-11-13 10:10

Hej Jeg er ret ny i dette her.
Men hvor finder jeg ud af hvor en person er død henne.
jeg har hans fødselsdato og år.
Hvor han boede i en FT: 1906, så forsvinder han, er fra 1860, så død er han men hvor,det er på
Sjælland, præstø amt eller maribo tror jeg.
MVH. Yvonne.

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 10:11

Jeg vil blive meget glad for bare at kunne finde ud af hvor jeg skal søge.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-13 10:13

Der er ingen anden mulighed end at kigge i kirkebøgerne for de forskellige sogne.

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 10:15

Jeg har kikket i alle kirkebøger fra det område, er der ikke et arkiv i KBH. hvor jeg kan få lov at kikke feks, over døde.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-13 10:19

Nej, det findes ikke. Ved ikke om Statstidende fandtes dengang.

Kommentar
Fra : mcangel

Dato : 24-11-13 10:21

På københavns stadsarkiv kan du se om du kan finde ham i dødebøgerne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-13 10:32
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-13 10:38

Hvis han boede i Kbh. kan du nok finde hans sidste adresse, og finde det sogn som gaden tilhørte:
http://www.politietsregisterblade.dk/
VH Palle

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 10:53

tak, jeg vil prøve noget af det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-13 11:58

Du kunne jo også fortælle hvad han hed, og kloge kandu brugere finder ham til dig...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-11-13 14:56

hvis du hostede op med et navn kunne jeg måske hjælpe!
MV2

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 16:17

Undskyld det glemte jeg, her er han.

Murer Frederik Hansen, gift med Johanne caroline Schoch, født Wentzel i præstø.

skilt fra hende 23-5-1907.
Frederik er født i Toksværd/præstø amt d. 1-8-1860Boede på søvej 37 Nykøbing F, huset overtog han da de blev skilt.De havde 4 børn hvor af en døde, de andre var.
Sejer frederik hansen f. 19-8-1888 præstø , Grønnegade 143, kjæld sigfreid Holger Gustav hansen f. 10-7-1897 Skibinge ved præstø, elisabeth ester anna immanuella hansen (glyme) f. 27-6-1899 i præstø, blev først døbt , da hun blev konfirmeret ca. 1906 i nyk. F.

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 16:19

kjæld var født i 1892 og ikke 1897.børnene blev overgivet til kommunen , fattig hjælp da de blev skilt , da hun ikke kunne have dem , men hvor er de og deres far, Frederik Hansen.

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 16:22

Det var i 1913 , elisabeth fik navneændring til glyme;ved hendes dåb og konfirmation i nyk f.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-13 16:48

Den ældste søn er vist med i dette stamtræ, kun tilgængelig for medlemmer, og det er jeg ikke.

http://www.myheritage.dk/site-family-tree-212382801/nielsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-13 16:54

også lillesøsteren: elisabeth ... glyme, er med i samme stamtræ,
så hvis du tilmelder dig der, får du nok hele familien foræret?

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 17:02

Nej det tror jeg ikke for det er mit ege stamtræ, når jeg kikker på det og der har jeg kun hvornår de er født, øv øv

Kommentar
Fra : yvonneSuper

Dato : 24-11-13 17:09

jeg kan ikke forstå, når jeg henvender mig til kommunen, og spørger efter hans død, siger de at det er sendt ind til rigsarkivet, men der kan jeg ikke få det at vide , selv ikke mod betaling.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-13 17:51

Rigsarkivet ved - ligesom dig - ikke hvor de skulle begynde at lede.

Der er IKKE noget samlet register over døde, som er komplet.

Så det ER som at lede efter en nål i en høstak.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-11-13 01:01

For ikke at lede efter noget som du allerede ved, har vi gode oplysninger her

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?action=printpage;topic=51579.0