/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lille knallert 30
Fra : jensviggo
Vist : 826 gange
50 point
Dato : 21-11-13 13:20

Hvad kan konsekvensene blive, hvis man kører på en lille knallert 30 med plader, knallerten er ikke forsikret, ej heller omregistreret, ejeren siger en advarsel, det tror jeg ikke på.
Kan panelet belyse den aktuelle situation.
Evt. jvf. lovgivning.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-11-13 13:21

Jeg tænker her på, hvis knallerten bliver stoppet af ordensmagten.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-13 13:39

Du får en bøde = selvfølgelig
En for at køre med plade - en for forsikringen - mener det er det samme om den ikke er omregistreret eller uden forsikring.
Så regn med en bøde på MIN 2500.- samt muligvis et `klip´ = får du en advarsel så skal du sgu være heldig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-13 13:41
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-13 13:44

NB: den med at køre med plade/ og uden forsikring - regnes som en form for bedrageri og er ikke under de takster.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-13 13:57

Citat
lille knallert 30 med plader

Mener du EU45 plader eller almindelige knallertplade = der er forskel.
Hvis de originalt hørte til knallerten, får du ´kun´ en bøde for ingen forsikring at have, men den er stadig større end hvad en forsikring koster.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 21-11-13 21:02

du kan ødelægge hele din fremtid, sådan rent økonomisk, hvis du bliver involveret i et uheld. og hvis du selv kommer alvorligt til skade, kan det få stor betydning for, om du overhovedet kan få erstatning

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-13 21:53

Til gengæld har man sparet sin forsikring, så det kan da give op til flere ture i byen et par weekender....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-13 19:13

Citat
du kan ødelægge hele din fremtid, sådan rent økonomisk, hvis du bliver involveret i et uheld. og hvis du selv kommer alvorligt til skade, kan det få stor betydning for, om du overhovedet kan få erstatning

Selv tanken om dét, kan få mig til at se rimeligt rødt - da der ikke er en eneste forsikring der træder i kræft ved sådan kørsel - har du en såkaldt ´ulykkes´ forsikring er den ude af drift, bare du kører på den (knallert) = og det bare var dig selv det gik ud over
At man så TROR at andre ?? forsikringer (som du ikke har/ eller ej) skulle/ville dække over at du kørte et menneske ned = er rent latterligt at tænke på _ ISÆR i disse nymoderne tider, i gamle dage kunne du får en tiltale - og ellers trække den hjem, MEN det var lang tid før der var mennesker DER BEVIDST begyndte at anmelde falske skader ved forsikringens uheld = hvilket man kan se på næsten alle former for forsikring = især unge mennesker der skal starte en NY tilværelse op, kan næsten ikke tegne en rimelig og billig forsikring.
Så mit råd = få det iorden før du så meget som prøve kører den = for din egen skyld...

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 24-11-13 06:11

Tak for svaret trimare46.