/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Filhåndtering i Android tablet (Lenovo)
Fra : Eyvind
Vist : 499 gange
300 point
Dato : 20-11-13 19:28

Hej.
Til min billigudgave af Lenovo med Android 4.2 har jeg købt et lille USB overgangsstik.
Når jeg sætter en musik USB pen i stikket kan den spille musik...............altså den virker.

Hvordan filhåndterer man i en Android tablet - altså eks. fra SD kort til en USB pind.

Tillægsspørgsmål:
Hvordan slukkes den bragende opstarts-lyd. De andre kunder i butikken med deres små Iphone, bliver forskrækket hver gang jeg starter dyret, når jeg står midt i køen.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 20-11-13 19:49

Du kan f.eks. bruge X-plore, find den i google play (GRATIS) der er 2 vinduer hvor du så kan kopiere fra a > b eller omvendt.

Lyden må du kunne slå fra i System Indstillinger > Lyd

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 19:54

Tak det lyder godt Klaudi ..................det må jeg prøve.

Ps. Det er en lidt anden verden jeg har bevæget mig ind i.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-13 20:02

Citat
Ps. Det er en lidt anden verden jeg har bevæget mig ind i.

Ja det samme siger jeg, jeg har søgt efter en god foto fremviser app, det er ikke lykkes at finde en endnu!

Dem som viser på den måde jeg gerne vil have, de koster eller os stopper app uventet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 20:18

Det er netop foto jeg skal bruge filhåndtering til.
Altså overføre fra SD til pen som så skal være ferielager.

Måske har jeg hentet det forkerte for det fungerer ikke rigtigt.
Den viser hverken SD eller pen.
Nu kigger jeg på en app med to grønne mænd og et X i mellem, så den prøver jeg lige.
Jeg kan se at jeg er inde og kigge i selve Android filerne så der skal nok ikke røres for meget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 20:23

jeg kan se en stribe mapper:

Alarm
Android
Com
Dcim (nok foto)
Docoments
osv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 20:40

Nu fandt jeg en med en skiftenøgle, og kan se filer på SD og pen - så skal jeg bare prøve at flytte en fil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 20:48

Så virker den med skiftenøglen...................det er også bedre til en gammel maskinarbejder.

Mange tak for hjælpen til at finde de apps

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-13 09:15

Fandt en rimelig god app til at vise foto's med, Photo Slides, den findes også som Pro,
men Lite syn's jeg er helt fint, passer lige til min tegnedreng!

Photo Slides
https://play.google.com/store/apps/details?id=softick.android.photoframe