/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Lykke- Projektopgave
Fra : Evax2155
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 20-11-13 18:04

Vi er igang med en projekt opgave vedrørende lykke. Vi vil meget gerne have meninger på de følgende spørgsmål:

Hvad er lykke efter din mening?

Hvad gør dig lykkelig?

Er et lykkeligt liv problemfrit?

DK er før blevet kåret som verdens lykkeligste land. Hvordan tror du det kan være, og hvad tror du der gør danskerne mere lykkelige?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-11-13 18:18

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-11-13 18:33

Vinde en million

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 19:36

Lykke er proportional med alder og ydre forhold.

Lykke er en sut når man er lille og lidt ked af det.
Lykke er at slippe for sutten..........................................når han igen er stangdrukken.
Lykke er mad for en der er sulten.
Lykke er en kasse bajere til en fest der er løbet tør.
Lykke er varme når man fryser.

OSV.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-13 20:11

Og nogen af vore undervisnings institutioner spilder vore penge på åndsvage projekter.

Lykke er at afskaffe dem, fyre de pågældende lærere, og give dig mere relevante opgaver.

Så vi alle kan blive lykkelige fremover...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 20:29

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-11-13 21:30

Citat
Det er ingen kunst at forføre en pige, men en lykke at finde én, som er værd at forføre!

Det er interessant, at vi som regel er mest lykkelige set i bakspejlet, som blandt andre beskrevet af Søren Kierkegaard. Vi sidder ikke så tit og siger "hvor er jeg bare lykkelig lige nu", men i stedet tænker vi en gang imellem tilbage på en god tid eller et godt øjeblik i ens liv.
Lykke er fiktionelt og ikke det eller den samme for alle, lykke er individuel !
MV2

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-11-13 21:33

Ingen ved hvad lykke er!!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-11-13 22:48

Lykke er forskellige fra menneske til menneske,
alan57

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 21-11-13 08:43
Kommentar
Fra : jorg79

Dato : 21-11-13 12:49

Tja, lykke kan være en svær størrelse at definere. De fleste mennesker har nok deres egen opfattelse af det.
Mange mener at materielle goder kan være en lykke.
Forestil dig at solen skinner og fuglene fløjter og du har fri. Så duer det at kunne gå ud i garagen og starte motorcyklen op og tage en tur ud i det blå. Det opfattes som lykke for mange af os.
Lykke kan også være at få besøg af sine børn, som for længst er fløjet fra reden, og nyde samværet med dem.
Det kan også være en god og tilfredsstillende fornemmelse at indse, at ens tilværelse fungerer ganske godt, og at der går længere imellem at der opstår kedelige situationer tæt på en.
Lykke, tilfredshed, sikkerhed, godt helbred....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-11-13 18:20

Citat
Hvad er lykke efter din mening?

Fint defineret af jorg79.

Vil kun tilføje at lykke er,når man fuldstændig hviler i sig selv. Hvilket desværre kun sker i øjeblikke.
De fleste mennesker har jo nogle "hurdler",der skal overvindes.

F.eks. har jeg lige kørt en tur her i skumringen,sammen med konen (som jeg har kørt med nu,i 39 år) og glædes over den fantastiske flotte himmel,med den klare stjerne,der står lige i syd. (Nordstjernen ??).

Dette med at danskerne er kåret som verdens lykkeligste folk,er simpelthen en skrøne. Kig blot på Asiaterne. Kig engang på Japanere,Thai`er,Philipinere,ja selv Kinesere. De er glade og smilende,selvom de nok har en meget mere slidsomt tilværelse,end vi. (Og fattig).

Herhjemme kører den på misundelse,brødnid og krævementalitet. Vil ha`mere,MERE MERE.
Vi har en velstand,som aldrig før. Alligevel vil jeg påstå,danskerne var mere glade og tilfredse,de første 15 - 20 magre år efter krigen.

M.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-11-13 21:22

Det er lykken at den nordligste stjerne står i Syd!
MV2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-11-13 22:01

Citat
Det er lykken at den nordligste stjerne står i Syd

Ja,for så har jeg set noget,i andre ikke har.

M.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 23-11-13 09:23

Det er den mest åndsvage opgave jeg har set i mit liv din lærer har sat dig til. Ingen kan definere lykken og hvis du skal beskrive den fyldestgørende , vil du kunne skrive om det i en uendelighed og aldrig blive færdig.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-11-13 09:50

Her er svar på dine spørgsmål:

1. Lykke er en kage.

2. En kage.

3. Ja, så længe der er mere kage.

4. Danmark er verdens lykkeligste land fordi vi har flest kager pr. indbygger.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 24-11-13 09:27

Emnet er det, vi i gamle dage kaldte "idiot-emnet" Sørg bare for at besvare den uden for mange floskler og banaliteter. Det er det, han/hun vil teste hos jer.
mvh. den gamle lærer

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-11-13 15:02

Lykken er deltagele fra starteren af denne tråd!
Var det Evax2155 du hed!
Det er dit projekt så lidt deltagelse kunne være på sin plads, eller er der noget jeg har misforstået?
MV2