/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Leder efter en gammel Ford Angila med
Fra : alan57
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 18-11-13 15:43

Det skal være den med skrå bagrude fra 1950ne må godt være en jeg selv skal gøre i stand fra bunden så den ikke kommer til at koste en masse penge, er der nogen der kan hjælpe mig herinde? for så vil jeg blive meget glad da jeg er pensionist og ikke har ret mange penge.
alan57

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-11-13 16:17

http://www.dba.dk/ford-anglia-10-105e-2-doers/id-92291830/

Hvis formålet er at få en billig bil, skal du finde andre modeller...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-11-13 16:39
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-11-13 16:48

Fords flop udi kunsten at lave en lille familiebil der formodedes kunne konkurrere med Fiat

Da jeg var knægt havde vores nabo en.......men ikke længe.

Men held og lykke, den kunne blive et unikum.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-11-13 17:03
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-11-13 18:03

Den kørte nu ret godt, men rustede for hurtigt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 18:25

Hvis du skal gøre den i stand selv, så kan du evt. støbe en gips kapsel under hele bilen. Det er helt sikkert den bedste rustbeskyttelse du kan give en bil der er lidt mere modtagelig for rust end de biler der produceres i dag. Sørg for at få alle hulrum fyldt godt op når du er igang med at smøre gips på - du skal altid hellere bruge lidt for meget end lidt for lidt.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 18-11-13 18:56

De bedste bud ville nok være Den Blå Avis eller Veteranposten.
Men forvent ikke de rene "foræringspriser" når snakken går på veteranbiler. De var nogle fæle rustkasser, men er du entusiastisk nok kan du rette blikket mod Sverige og Norge. Der findes stadig velbevarede eksemplarer til overkommelig pris, og så har de ikke været udsat for det salt vi bruger herhjemme.
Det er et KÆMPE arbejde at restaurere veteranbiler. Der findes stort set ikke stumper til rustreparation længere, men du kan være heldig på Ebay.co.uk at finde dele til gamle englændere. Resten må klares i hånden og det kan være noget af en udfordring. Specielt når det hele er rustet væk, så der ikke lige kan laves skabeloner. Sæder og interiør kan laves hos saddelmagere eller på specialværksteder f.eks. i Polen, men det løber op - og man kører ofte sur i det.
Og sidst men ikke mindst: Forvent ALDRIG en fortjeneste på at restaurere en veteranbil.
Når du i sidste ende regner sammen på det får du et chok. Som regel har man endda undladt at regne på det timetal der er lagt i projektet, men er det for hygge og fornøjelse ligger vejen åben; Men bliver man først bidt af det, kan du godt forvente at udskifte langt mere end først antaget. Man bliver aldrig helt hundrede procent tilfreds, men det er tæt på når maskinen spinner og solen skinner fra en skyfri himmel.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-11-13 19:58
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 19:59

Cortina1 har ret - og hvis man er MEGET heldig, så kan der endda være enkelte eksemplarer der har fået gipsbehandling når man køber den.