/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
docx til doc
Fra : tobifar
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 16-11-13 10:00

I open office har jeg en opgave, da jeg søger at hjælpe de ældre på et ældre center, da de kommer med nogle gamle pc er hvor der er open office indstaleret, dog indstaleret Wind.7 der ikke kan læse en docx fil, jeg har før fået et godt bud på et program der kan indstaleres så det konvertere fra docx til doc, men kan ikke huske hvor man finder det, så de kan læse dette. Håber på et svar da der er flere som har fået en pc fra deres børn og børnebørn hvor det fænomen er.
Mvh. Tobifar

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-13 10:15

En konverter der bare kan det hele - så er det denne online konverter som man ikke skal downloade, men bruger den direkte på sitet...

http://document.online-convert.com/convert-to-doc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-11-13 10:33

Brug en af de mange muligheder du fik i det spørgsmål som du har annulleret!
http://www.kandu.dk/Spg158954.aspx

Åbn docx dokumentet og gem det i et andet format!

Kom godt igang
http://www.kandu.dk/faq.aspx

Luk dine spørgsmål
http://www.kandu.dk/faq.aspx#26

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-11-13 10:33

Du skal prøve at lære dem ikke at kommunikere med doc filer eller docx .
den slags er kun til at skrive og redigere med, og så passer de selvfølgelig til det program man har dannet dem med.
Problemet opstår når man sender dokumenter til andre , som er i ens eget fjollede format.

Lær dem at konvertere til et univesielt format som alle kan håndtere inden man sender til andre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-13 10:47

Og hvad er så det for et format transor

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-11-13 13:44

Det kunne være rtf hvis man skal kunne redigere videre i dokumentet.
Skal det kun kunne læses og være svært (for de fleste ) at ændre er pdf langt at foretrække.

Jeg ved godt at rtf ikke indeholder koder for de mere avancerede teksbehandlingsfunktioner. Men der er mange som alligevel ikke bruger dem.

Du kan jo heller ikke konvertere docx til doc uden at der ændres i visse opsætninger. Der er flere layout muligheder i docx end der kan rummes i en doc.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-11-13 17:26

.doc er det mest egnede format, efter min mening. Der er rigelig med formateringsmuligheder i .doc formatet. Open Office kan indstilles til som standard at bruge formatet .doc. Dem er så har en Office 2007 eller nyere må så stille standard formatet ind til .doc, så burde problemerne være løst.