/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hjemmelavet brint
Fra : dcedata1977
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 15-11-13 15:42

Hej

Jeg går og keder mig lidt, og jeg har købt en solcelle anlæg som laver ca 12dc når solen er der.
og jeg har købt en inverter som laver den om fra 12 vdc til 220 ac derved har jeg gratis strøm på de små ting.

nu vil jeg gå videre og lave gratis varme. og jeg kan huske noget fra fysiktimerne at man skal skille vandet op i h2 og o alså h2o

jeg har fundet denne link

http://www.climateminds.dk/index.php?id=507

findes der en lile kit man kan starte med ?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-11-13 15:58

Du skal bruge de 12 volt direkte. Så du kan bruge hvadsomhelst. Katode og anoder laver du bare af noget rustfrit stål (eller jern, hvis det skal være meget simpelt), resten kan du finde i køkkenskabet.

Men hvis formåle er at lave varme, så er det ikke specielt effektivt at gøre det på den måde.

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 15-11-13 16:09

oki hvad forslår du så ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-11-13 16:25

Hvis du vil lave billig varme, så er en el-radiator løsningen. Du kan evt. kikke på en luft-vand varmepumpe, de er mere komplicerede, men kan lave mere varme.

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 15-11-13 16:27

har du en link til den ?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-11-13 16:27

Jeg tror ikke det er forsvarligt at producerer Brint hjemme, da det er ekstremt eksplosionsfarlig
og brandfarligt og alle ved at rent Ilt nærer en forbrænding med lynets hast.
Ryddede op efter et efterskole forsøg der kostede flere elever varige mén fordi de ville lave ”knaldbrint” men de lavede det i lukkede beholdere og det ryddede lokalet!
Så egen produktion af brint må frarådes og måske er det ikke lovligt!
Blot én betragtning
MV2

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 15-11-13 16:29

hej modersvilje

tak for din svar her på tråden. det vil jeg overveje inden jeg går igang med at lave den hel stor brintbombe

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-11-13 16:33

Varmepumpe:
http://da.wikipedia.org/wiki/Varmepumpe

Hvis det skal være simpelt, kan du bare bruge et køleskab. Sæt køleskabet udenfor, og "radiatoren" indenfor. Princippet er det samme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-11-13 17:16

du ka da bare sætte et 12 v varmelegeme ind i dit varmealæg og så køre direkte på solpanelerne.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 15-11-13 18:37

Hvorfor ikke bare lave dit overskudsel om til varmt vand og derefter bruge det i dit varmesystem
hvad angår det ned at lave BRINT SELV SÅ KIG PÅ www.IRD.DK -- det er et firma der fremstiller kraft-varmeenhed baseret på elektrolyse og brændselsceller (brintceller). firmaet har anlæg der kære på Utsira (Norge) og i Vestenskov ved Nakskov.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-13 20:07

Skal vi have flere på hospital eller er det et Kemi forsøg i skolen / ELLER ER DER BARE IKKE koldt NOK UDENPOR ENDNU? til at andre fatter at der snart skal KNALDES Nytår ind - IGEN

GODT NYTÅR
OG HÅBER VIRKELIGT AT DER IKKE KOMMER ALVORLIGE OPSKRIFTER PÅ SKIDTET

Og stadig tilbage til noget VIRKELIGT farligt.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 15-11-13 21:43

Så så mig selv
vi vil vel alle gerne lære noget nyt

Jeg har en solar - brint - modelbil -- kan ikke huske hvor jeg har købt den, men jeg har fundet noget på Google om små brint test/sol/elbiler og andet godt læsestof om emnet
Det er rigtigt at man skal være forsigtig med brint -- ikke blande det med atmosfærisk luft eller ilt -- så opstår der knaldgas og det antændes let.

https://www.google.dk/#q=solar+brint+modelbil&spell=1

https://www.google.dk/search?q=solar+brint+modelbil&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=jIOGUsnXCcGK4wSI_oDoCw&ved=0CGsQsAQ&biw=1280&bih=599

anuarak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-11-13 06:40

Citat
tak for din svar her på tråden. det vil jeg overveje inden jeg går igang med at lave den hel stor brintbombe

Også umuligt, en brintbombe kan kun futtes af ved hjælp af en traditionel atombombe.