/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
konkylie
Fra : 0alfen0
Vist : 310 gange
38 point
Dato : 13-11-13 16:48

hej :) jeg har været en tur på stranden hvor jeg har fundet nogle flotte konkylier, problemet er at de ikke er tomme :( så hvordan får jeg dem tømt så de ikke begynder at lugte?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-11-13 16:52

Lægger dem udenfor et tørt sted og afventer naturens gang!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-11-13 17:17

Hvis det skal gå hurtigere og det godt må lugte lidt, så kog dem til indholdet falder ud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-13 17:55

Ikke lige årstiden, men en myretue plejer at kunne 'afpille' alt fra mus, mulvarper, firben, fugle osv. knogler. Måske det også virker med muslinger, snegle, konkylier, blæksprutter osv. ?

...ellers må du forsøgsvis koge et eksemplar ..og så ta' den derfra

</MOLOKYLE>