/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke finde min harddisk
Fra : andreas598a
Vist : 787 gange
95 point
Dato : 12-11-13 20:48

Hej Kandu

Jeg har en Iomega harddisk på 1tb som jeg har problemer med.
Harddisken bliver registeret under enheder men med driverfejl og den siger meget underligt lige i det man starter den op hvorefter den så bliver helt stille (hvis den ikke slukker, pga. den er så lydløs) efter ca. 30 sek.
Computeren har kørt meget underligt tidligere hvor den har været tilsluttet.
Under enheder og printere bliver den registeret som værende "ukendt enhed" og der kan fejlfindingsværktøjet intet gøre for at hjælpe.

Mit operativ system er Windows 8

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 13-11-13 06:42

Beskriv den måde den siger underligt på, når den tilsluttes.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-11-13 08:11

Du kan prøve med partition magic.
Men det kunne godt lyde som en Hdd, der er gået i stykker....

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 13-11-13 08:22

Det er så straks lige det at beskrive hvordan den siger, den siger lidt som når man svejser noget, i retning af, bare langt fra så højt
Det er bare det der undre mig, hvis den skulle være i stykker, ville den vel ikke være synlig i enheder?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 05:44

Kommandopromt = CHKDSK/F/R
Hvis du kan se disken med dette, så prøv at H klikke på drevet og sæt til aktiv - HUSK at klikke på UDFØR.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Disken kan sagtens være istykker - det er selve din usb enhed der kan ses - disken kommer bag efter.
Mine diske ´knitrer´ også, men meget svagt, men det er som regel kun når der søges på dem, og hvis din gør det, kan det være fordi din pc forsøger at få kontakt til den
Du må kende navnet på selve din usb enhed, og kender du det, kan du hente driver på deres hjemmeside.
Samt Win8 har det med at drille, især med drivere og gamle programmer.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 14-11-13 11:20

Ved at bruge det kommandopromt siger den "Access Denied as you do not have sufficient privileges. You have to invoke this utility running in elevated mode."
Den er stoppet helt med at sige noget når den starter op nu her også, men er der nogen måde hvorpå at hive filerne ud fra harddisken af hvis det endelig er
Selve harddisken er en Seagate af serien Barracuda LP

Tak på forhånd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 13:05

Kan du se diskem med dette:
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Så H klik på enheden- i programmet og klik explore, hvis du kan se filerne = kan du også hente dem tilbage, men måske ikke lige med det program.
Dette har jeg hentet mange filer tilbage til livet med:
http://magic-partition-recovery.software.informer.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 13:08

Citat
"Access Denied as you do not have sufficient privileges. You have to invoke this utility running in elevated mode."

Der skulle du have mulighed for taste J eller Y, hvis du har en UK udgave af Windows, og når du er i den ´tilstand´ så tager altså lang tid at skanne disken - især hvis der er fejl på den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-13 13:11

NB: hvis det ´kun´ er elektronikken i kabinettet der er røget en tur, så kan du bare åbne den og pille den ud og smide i din pc - du kan sikkert bruge stikken fra din dvd afspiller.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 14-11-13 14:16

Har taget den ud af kabinet og sat den i en stationær dog uden held. Partitionwizard vil selvfølgelig ikke arbejde sammen med computeren... den åbner bare og siger programmet var nød til at lukke, må lige prøve lidt senere med magic partition recovery
Prøver også lige det med kommandopromt igen og se om jeg kan trykke noget der, er bare ikke hjemme lige pt.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 95 point
Dato : 14-11-13 14:46

Citat
Partitionwizard vil selvfølgelig ikke arbejde sammen med computeren... den åbner bare og siger programmet var nød til at lukke

Det har programmet desværre en tendens til at gøre når diskene er dårlige.
Men det andet program, bør kunne læse alt på disken - hvis den ikke fejler noget, men prøv først Kommandopromt, du kan nøjes med at starte med CHKDSK og så tilføje /F og /R hen af vejen.
Sidst jeg havde en ´dårlig´ disk, tog det 8 timer, men så var den også på dupperne igen.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 15-11-13 17:59

Kommandopromt vil ikke lade mig gøre det og siger det samme hvad end jeg indtaster der, y eller j er heller ikke en mulighed da den siger "'y' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file." det er lidt som om det er blokeret lige meget hvad jeg gør.

Magic Partition Recovery kunne godt ligne virker, har i hvert fald sat den til at analyser det ene drev, og den finder da også noget på det. Den siger dog det er en 2tb, og det er den dog ikke på, men ser lige ad hvad den kommer frem med - ligner det tager lidt tid for den :)

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 19-11-13 23:52

Tror harddisken har ramt muren og den er vidst helt færdig, den giver hverken lyd fra sig eller noget, og kan heller ikke findes i recovery programmer. Jeg giver point til den jeg føler har gjort den største indsats for at løse problemet.

Godkendelse af svar
Fra : andreas598a

Dato : 19-11-13 23:53

Tak for svaret mig-selv.