/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Forhøjet levertal og gravilitet
Fra : krizz20
Vist : 497 gange
107 point
Dato : 09-11-13 11:54

Når man er gravid og har forhøjet levertal. hvordan påvirker det barnet man har forhøjet levertal ???

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 09-11-13 11:58

Undersøgelser har vist, at forhøjede
levertal (galdesyrer) i sjældne tilfælde
kan udgøre en risiko for barnet. Det
er fordi galdesyrerne kan ophobes i
moderkagen og barnet. Det betyder
risiko for at føde for tidligt og risiko
for alvorlig stresspåvirkning af barnet

http://www.gyncph.dk/ptinform/obstet/hvh_gynobs_levertal_High.pdf

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 09-11-13 18:59

Jeg havde for højt levertal men min yngste og han var sund og rask ved fødslen, han vejede ca 17 dage før termin 3300 g og var 51 cm

jeg måtte kun gå til uge 38 da det eller kunne påvirke barnet, det var så 2 påske dag så blev sat i gang om onsdagen før og han er født skærtorsdag

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 10-11-13 07:47

du får nok en barn med kalvelever, det plejer at være sådan når man har forhøjet levertal.