/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Min siderude falder af! Peugeot 107
Fra : Rustica.dk
Vist : 923 gange
200 point
Dato : 01-11-13 21:27

Hej med jer Kan-du´er.

Jeg har lige et spørgsmål.
Min siderude (Bagerst) på min Peugeot 107, er ved at falde af.
Jeg kan se det er en slags lim / Pasta, der holder den!!

Min spørgsmål, er nu.
Hvad skal jeg bruge til at lime den på med igen ?

Og hvor kan det købes??

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 210 point
Dato : 01-11-13 21:44

Hejsa -

Du bliver nødt til forsigtigt at pille ruden helt af, før du kan gøre noget ved problemet.
Du kan bruge en speciel rudeskæretråd, som følger med i et komplet forrude monteringssæt.

Forrudesættet indeholder denne tråd og en tube rudelim, rigeligt til selv store forruder.
Der medfølger også en ganske fin forklaring på arbejdsgangen.

Dog er du "heldig", at det "kun" er en siderude, da den er langt mindre, ikke særligt tung og derfor forholdsvis nem at styre på plads med en ny stribe lim.
Limen hærder meget hurtigt, noget med at du kan køre uden risiko efter ca. 2 timer, og gennemhærdet efter 24 timer.

Den hærdede lim minder lidt om sej glasfiber, så den er utroligt holdbar.

Limesættet koster ca. 250,- og fås alle steder, hvor man sælger bil dele.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-11-13 12:20

- til foråret kan du sælge den som cabriolet...

God weekend

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 02-11-13 14:31

Tak for svaret Beestone.
Det er hermed prøvet. jeg tog selve vinduet af, og rensede det, og derefter på med det + noget at limen. Nu går der så 2 timer, så er det klar
Så det er kun at vente 2 timer nu..