/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine er meget utæt foran.
Fra : gunnarb
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 01-11-13 12:24

Jeg har en gammel Blomberg Fuzzi Digitronic GS6440 opvaskemaskine som er meget utæt. Først har jeg skiftet dørbundpakningen og herefter side og toppakningen, men den er stadigvæk meget utæt.
Det ser ud som om vandet kommer ud under døren ved bundpakningen, men jeg mener at jeg har monteret den nye pakning nøjagtig på samme måde som den gamle. Pakningen er et V-formet og stikker ind under lågens bund og er trykket på dels en bevægelig skinne på døren og en fast skinne i bunden. Jeg har på fornemmelsen af at der mangler noget andet, for jeg kan ikke se hvordan bundpakningen skal kunne pakke helt tæt. Det skal siges at maskine har være brugt af andre personer, som meget vel har kunne pille ved maskinen, og måske har monteret noget forkert. Er der nogen der kan sige om jeg har monteret bundpakningen rigtigt? Eller om der mangler nogle propper eller anden liste. I bunden af lågen er der 5-6 stk aflange huller på ca.10- 12 mm lange og ca. 1 mm brede. Jeg synes det ser ud som om der mangler noget. Jeg har nogle billeder, men jeg ved ikke hvordan jeg sætter dem ind her? Men jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at løse problemet. Til kandu.dk! billeder fortæller 1000 gange mere end ord, så man burde kunne sætte billeder ind i spørgsmålet!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-11-13 12:48

Brug evt peecee.dk til at uploade billeder. En lille guide her:
http://klaudi.host22.com/guides/peecee/peeceeup.html

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 01-11-13 13:04

Ok mange tak for tippet. Her er et enkelt billet, desværre ikke så tydeligt men det sorte er bundpakningen forfra.
http://peecee.dk/upload/view/424774

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 01-11-13 13:08

Endnu et billede.
http://peecee.dk/upload/view/424775
Men det viser kun sidepakningen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-11-13 13:57

Det kunne lyde som om der er noget galt med vandstandsføleren. Hvis vandet indeni står for højt, vil det jo gerne løbe ud over forkanten.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 18:49

Kig lige på din sæbeautomat og afspændings dosering. Hvis de sidder i lågen.

Afspændings doseringen kan godt sidde løst så vandet kommer ud den vej.

Lågen på en opvaskemaskine er som regel ikke tæt forneden, men pakningen skal sørge for at vandet ikke pjasker ud.

Kraftig opskumning kan lave overtryk og presse vandet ud i lågkanten for neden.

Stillestående vaskearme (noget i vejen så den ikke kan dreje) kan også piske vand ud.

Endelig som der er sagt.....................for meget vand i maskinen.