/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Genie 9 backup af pc
Fra : lillelyst
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 30-10-13 22:36

Hejsa med jer. Efter at have kasseret norton ghost 14 samt droppet acronis, har jeg nu fået øje på programmet Genie 9 pro. Er der nogen der har gjort sig nogle personlige erfaringer med programmet? Og især en 100% genskabelse af den originale windows installation? Kunne være rart ikke at skulle igennem hele dynen af geninstallationer af windows og diverse programmer samt partitioner.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-10-13 23:05

Nope, ikke med det program.
Hvorfor skifter du et betalingsprogam ud med et andet, Jeg ville da hellere vælge CloneZilla som er gratis og virker.
http://clonezilla.org/

Selv bruger jeg serverversionen ind i mellem: http://drbl.org/
Jeg har endnu ikke prøvet dem på en Windows 8 men jeg tror jeg har været igennem de fleste andre styresystemer uden problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-13 23:20

Nej det kender jeg ikke.................men jeg bruger jo Acronis i forskellige udgaver.

En af dem er i brug i øjeblikket på en ældre computer med 800 Mhz og 128 Mb ram.
Det er den udgave som er med på Hirens boot CD 9.1 og den kører fint på den gamle maskine.
Samtidig kunne jeg på denne boot CD bruge programmet PartitionMagic til at rykke lidt i partitionerne, så der kunne laves plads til et image.

Min nyere købe udgave af Acronis 2012 kan ikke køre på den gamle maskine.
Men jeg har ved hjælp af Acronis programmet lavet en "Live CD" som kører på alle nyere maskiner.
Tilmed kan den gemme direkte på USB pind / harddisk.

Så derfor - hvis du lige bruger Acronis rigtigt, er den efter min mening rigtig god.

De total-backup programmer som startes inde fra windows, og laver backup af styresystemet C:, laver en lille batch (program) som køres efter en genstart...................det er meget godt indtil der går lidt kludder i processen, for så hænger man ude i tovene og kan hverken komme frem eller tilbage, fordi processen ikke bliver færdig men stadig ligger i opstarten.

Backup bør efter min mening alti laves fra Live tilstand enten via CD eller en (bootbar) pendrive.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-13 03:06

Har afprøvet dette, og det virker som det skal = gratis
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Og har du Win7/8 findes det indbygget i systemet i START alle programmer - vedligeholdelse - sikkerhedskopiering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-13 03:06
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 09:03

mig selv > Har du prøvet at lave backup af C: drevet med "aomei" uden at den genstartede først.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 01-11-13 09:50

Ikke helt forstået? du kan brænde en rednings/boot disk så du altid kan komme ind.
Og jeg kan sagtens lave et Image, mens systemet kører og uden at pc genstarter.

Ellers vil jeg sige at det virker som Acronis, samt et af de bedste ´gratis´ programmer jeg har prøvet af den slags og så er det til at gå til selv for begyndere - vil jeg mene.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-13 09:56

Ok mig-selv det må jeg lige prøve en dag.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 15-11-13 00:10

Efter et længere omgang søgning og afprøvninger faldt valget på: EaseUs Todo backup som kører helt efter ønskerne. Meget nem at overskue og lige ud af landevejen.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 15-11-13 00:11

Hvem af jer ønsker point?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-11-13 02:29

jeg synes du skal give mig dem. Jeg er nemlig slet ikke kommet med nogle gode råd, og hvis bare man har popcorn, så er det altid hyggeligt at geninstallere sin PC helt fra bunden - så hvis du husker at købe popcorn, så er jeg sikker på at du vil takke mig når du skal geninstallere det hele fordi du ikke har taget backup.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 16-11-13 22:51

Tak for svaret mig-selv.