/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
HJÆLP TIL IPHOTO
Fra : vic200
Vist : 535 gange
200 point
Dato : 29-10-13 10:59

Jeg er den lykkelige ejer af en MAC og har et program der hedder Iphoto. Jeg har fundet ud af at det program kan vise billeder, hvor man kan stille forskellige ting (tid mellem billederne, blænding m.m.). Jeg kan kun få den til at vise billeder (billedserie) fra billeder som er kopieret til computeren til en mappe i Iphoto.
Kan man ikke få programmet til at vise en serie billeder fra et USB stik eller en ekstern HD som er tilsluttet USB stikket, i stedet for at skulle kopiere alle billeder til mapper i Iphoto?

Hvis man kan, så meget gerne en udførlig vejledning.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 29-10-13 11:10

Det mener jeg ikke er muligt

Kommentar
Fra : werter

Dato : 29-10-13 12:48

Ikke noget problem. Kliktræk billedets ikon over i iPhones "Begivenheder". Men det vil gemme sig mellem dine "begivenheder" på den dato det er taget. Står altså ikke til sidst billedsamlingen, derfor har du måske ikke troet, at det var der.
Vl h Werter

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-13 12:51

Citat
vise en serie billeder fra et USB stik eller en ekstern HD som er tilsluttet USB stikket, i stedet for at skulle kopiere alle billeder til mapper i Iphoto?

Skal det ikke forstås, sådan, at det er flere/mange billeder og de IKKE skal over på computeren i "Begivenheder" ???
For det mener jeg stadig ikke kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : werter

Dato : 29-10-13 12:53

PS: Måske har jeg misforstået dig. Du bliver nødt til at "smide" de fotos i i iPhoto, som du vil have dette program til at behandle. Og så er det da lidt andre ting, iPhoto behandler end dem, du lige nævner. Genvis til behandlingsværktøjerne: ÆBLE-E

Kommentar
Fra : werter

Dato : 29-10-13 12:55

PS: Og så er det muligvis ikkeALLE forskellige billedformater, som iPhoto kan behandle. Muligvis.
jpg-billeder er i hvertfald ikke noget problem!

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 27-11-13 14:24

Tak for svaret myg.