/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Eksem af matas striber shampoo?
Fra : supersine669
Vist : 600 gange
300 point
Dato : 28-10-13 07:00

Var begyndt at vaske hår af Matas shampoo, uden parfume.

Vasker hår ca hver 3. dag. På 3. dagen fik jeg et hvidt "lag" i hovedbunden. Lægen sagde eksem. Har brugt det nu ca 3 uger, og det bliver stadigvæk hvidt "lag" hovedbunden.

Min søster, at det sikkert er Matas shampoo, jeg ikke kan tåle. Har jo så heller ikke brugt Matas shampoo siden.

Burde jo være væk nu, eksemen. Men kan det være rigtigt, at jeg ikke kan tåle Matas shampoo? Blev så glad, da jeg begyndte med det, fordi man ikke skal bruge ret meget af sæbe.

Må forhånd tak.

Mvh supersine669

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-10-13 08:22

Citat
Burde jo være væk nu, eksemen. Men kan det være rigtigt, at jeg ikke kan tåle Matas shampoo? Blev så glad, da jeg begyndte med det, fordi man ikke skal bruge ret meget af sæbe.

Jamen det kan da sagtens tænkes at du ikke kan tåle nogle stoffer i netop den shampoo.
Der har jo netop været talt meget omkring den omstændighed at der bliver flere og flere der udvikler allergi af de indholds stoffer der er i vores kosmetik og sæbe og lignende.

Prøv at slå ordet "Allergi" op på nettet, så vil du se hvor omfattende det er.
Der er ikke andet for at prøve en anden shampoo.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-10-13 08:39

Du kan evt. prøve den shampoo der hedder "Derma", den fås i Netto, og kan vist sammenlignes med babyshampoo.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 28-10-13 08:47

Derma købte jeg i går hos Fakta..prøv den

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-10-13 08:51

Hvis du Googler "Allergivenlig Shampoo" vil di finde et hav af alternativer, så rigtig god jagt og god bedring med eksemen.

Som måske kunne vise sig at være http://huddoktor.dk/patient/Psoriasis/1329.html
hvilket jeg jo håber det ikke er, for det er nemlig lidt træls skulle jeg hilse at gøre opmærksom på...

Dog føler man sig heldig når det kun optræder i håret.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 28-10-13 09:31

Det kan være det bare er for stærkt affedtende shampoo du har brugt. Sådan har jeg det også selv.
Brug en som angives at være til tørt eller permanentet hår ( selv om du ikke permanenter) . Den er ikke så anstrengende for hovedbunden.
Hvis det er ægte allergi, kan det være for et af de konserveringsmidler, man bruger i shampo. Hvis der ikke var sådan noget i, ville den udvikle sig til en ren bakteriebombe i flasken.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-13 10:59

Hvis du ikke har kontaktet Matas, så gør det.

Jeg er sikke på, at de kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-13 10:59

Der manglede lige et r, så her er det r

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 29-10-13 08:56

Tak for svaret transor.

Og tak for jer andre. Rigtig gode svar, men kan jo kun accepter en.