/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Dørklokke
Fra : TGR
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 25-10-13 17:14

Hejsa.
Ja - måske lidt udenfor "El-installationer" - håber det går : Er der nogen der ved, hvor man kan finde en dørklokke for TRE døre til ledning (altså ikke trådløs. Fortrækker ledning, da der ER trukket til alle tre døre - så slipper man for batterier i trykknapperne )? Så altså med tre klemmer til trykknapper - og selvfølgelig tre forskellige melodier . Syntes jeg har kikket overalt...!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-13 17:22
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-10-13 17:48

Hvad med at sætte det op som en tre-dobbelt serieforbindelse ?

Så kan du bruge en dørklokke - der vil aktiveres af en vilkårlig af de tre dørkontakter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-13 18:08

Det er genialt med en serieforbindelse. Så bliver man ikke forstyrret bare fordi der er en som trykker på en knap.
Alle tre skal trykkes samtidig, før der kommer lyd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-13 18:31

Transor -

Men en serieforbindelse kan jo også være en brydekreds.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-10-13 19:03

Nå ja - det hedder naturligvis en parallelforbindelse

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-10-13 20:23

Jeg er aldrig stødt på en, til tre tryk, derfor findes den jo nok alligevel, men ligger ikke lige lager som de fleste.
Aldi har lige haft en (trådløs) med to tryk (man kunne jo købe 2 sæt) til Kr. 89,00. Her vælger man melodierne/tonerne i trykket. 2 sæt kan lave det du efterlyser for Kr. 178,00.
Jeg tvivler på at du kan finde en "rigtig" dørklokke til 3 tryk (kabelforbundet) til den pris.

Blot et forslag

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-10-13 20:29

Her er en der kan:

LA174WH Recessed Westminster Chime

Koster US$105,00 + fragt

Kun toner, ingen melodier

MVH

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-10-13 06:54

Hvis du sted som ringeklokken skal plaseres har samlet 3 stk 2 leder kabel ( 1 fra hver sit ringetryk udenfor hver sin dør ) er det billigste nok at følge "ans"-s link
http://www.butikpris.dk/s/D%C3%B8rklokke%20med%20ledning?gclid=CKeXu6qksroCFWN2cAodAG0Asg

og så købe 3 stk af den med 8 forskellige ringetoner-altså ca 300 kr + fragt

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 27-10-13 20:32

Tja - men lidt underligt, syntes jeg. Mange husejere har da et hus med mere end 1-2 yderdøre, så underligt det er så svært at finde....! Hm ..