/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Skær lige BitCoin ud i pap
Fra : TSeTse
Vist : 732 gange
45 point
Dato : 23-10-13 21:42

Hej.

Skal lige vide om jeg har forstået det rigtigt.
Når jeg har en "Wallet" på min telefon hvad gør jeg så herfra for at modtage og sende betaling til modparten?

Det er det eneste jeg er i tvivl om. Resten har jeg læst side op og side ned om.

Tak.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 55 point
Dato : 23-10-13 22:04

Så du "so ein ding" på DR2 i går? De havde et indslag om bitcoin. Du kan se det på dr.dk

I udsendelsen så vi at modtageren af pengene havde en QR-kode på sin tavlcomputer, som betaleren skanner, hvorpå betaleren kan overføre pengene. De brugte også SMS til det, modtageren af pengene sendte en SMS til den der skulle betale.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-13 22:11

Ja men du skal have nogle Bitcion ned i din Wallet (elektroniske tegnebog) og det får du ved at betale menneske penge til en eller anden, som så opbevarer din værdi.
Værdien ændrer sig hele tiden så du kan tjene og tabe på opbevaringen af de rigtige penge.

Som jeg forstod det.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-13 23:23

Citat
og det får du ved at betale menneske penge til en eller anden, som så opbevarer din værdi.

Ikke helt sandt, du kan skaffe bitcoins ved mining.

Som fun2 så rigtigt siger, du taster i din wallet beløb og modtagerens adresse og trykker send.
Modtageren kan i sin wallet trykke beløb ind og lade dig skanne QR koden eller benytte NFC, Det er en del nemmere end at taste adressen.

Når de brugte SMS går jeg ud fra at det var for at vise hvad man kunne gøre hvis man ikke havde QR elle NFC mulighed, man skal jo lige have overført modtageradresse på en eller anden måde.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-13 23:54

Citat
Værdien ændrer sig hele tiden så du kan tjene og tabe på opbevaringen af de rigtige penge.

@ Eyvind: Jeg fik lige læst dit indlæg en ekstra gang, jeg tror du har misforstået.
Bitcoin er en valuta på lige fod med DKK, EUR, $ eller andre valutaer, eneste forskel er at Bitcoins kun eksisterer på internettet hvor de andre er trykte sedler/mønter.
Du kan naturligvis investere i Bitcoins ligesom du kan investere i $ men det er slet ikke det der er meningen.

Men tag selv et hurtigt kig på denne FAQ: http://bitcoin.org/en/faq

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-10-13 00:55
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-13 14:00

Ja EXTERMINATOR det har jeg nok.
Dit link hjalp mig dog ikke til forståelse.
Hver gang jeg kommer forståelsen nærmere, skifter forklaringen retning.
Jeg fandt ikke ud af, hvordan mine 100 kr. bliver til Bitcoins som jeg kan købe for.
Bare det nu ikke bliver til "Kejserens nye klæder"

Men idéen er nu meget god.

Kommentar
Fra : TSeTse

Dato : 24-10-13 15:30

Så vidt jeg har forstået så har Eyvind ikke misforstået noget, men blot forklaret En måde at skaffe sig BitCoins på.
Man kan lave en bankoverførsel til en person der driver en side, der så konverterer dem til BitCoins.
Hans honorar er meget småt og næsten ikke noget at skrive hjem om.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-10-13 15:45

Citat
Skær lige BitCoin ud i pap

Ideen med BitCoins er vel netop at de ikke skal ud på papir/pap

Godkendelse af svar
Fra : TSeTse

Dato : 24-10-13 22:07

Tak for svarene.