/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Forbrug
Fra : sdam
Vist : 1043 gange
200 point
Dato : 20-10-13 11:40

Vi er den lykkelige ejer af en ADRIA 613 HT, hvilker også betyder en vogn med indbygget gulvvarme.
Kan nogen henvise mig til et link, eller oplyse mig hvor der står opllyst hvad den tager i strømforbrug pr. time??

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-10-13 12:05

Det må komme an på hvilke styrke du køre på, din lokale el instal. har en dims som de låner ud når man vil måle evt. strøm forbruget af fryser, sættes mellem kontakt og det der skal måles, prøv den
prosat

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-10-13 12:05

du skal regne med ca 200w pr m2.
hvis du har 5m2 gulvareal, koster det 2,5-3 kr i timen afhængig af, hvilken pris du skal betale pr kw.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 20-10-13 12:31

Ja - det er meget godt med det her måling, men hvordan? Er der nogen der kan henvise til el-diagram af el-systemet i sådan en vogn??

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-10-13 12:34

Hva skal du med et diagram, du spørger til forbrug. ??

Prosat

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 20-10-13 12:35

Her kunne man måske læse lidt om forbrug m.m.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-10-13 12:39

Citat
Her kunne man måske læse lidt om forbrug m.m.

jamen det er da helt fint at du selv kan svare på dit eget spørgsmål...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-10-13 12:47

Er det nu termostatstyret, vil det også differere. Men hvis du vil have en kontrol løbende på det, kunne der jo indskydes en bimåler.
Vi har eftermonteret gulvvarme, og er overrasket over hvor lidt der er i forbrug.
Du må jo også have oplysning om hvor mange watt den forbruger, og så vide hvor mange timer du har plan om at bruge.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-13 12:53

Køb en energi måler og sæt på ledning til CV, koster 89,- i Harald Nyborg!
http://www.harald-nyborg.dk/p1054/energimaaler-sartano-emd-3

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 20-10-13 13:07

Havde jeg oplysninger om hvor mange wat den bruger, spurgte jeg ikke efter råd her !!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-13 13:26

Alt hvad der bruger strøm skal være forsynet med forbrugsoplysning om wattforbrug, denne kan selvklart kun oplyse max. forbrug, eller estimeret forbrug indenfor en stor margen.

Hvis det er en boremaskine eller kogeplade hvor man selv tænder og slukker bestemmer man selv, og termostatstyret afhænger af berørte omgivelser, hvadenten det er et strygejern eller gulvvarme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-13 13:28

Hvis du har vognen i nærheden, så bør den have et skilt hvor det står (maximum forbrug / timen)

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-13 16:01
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-10-13 16:16

Citat
Hvis du har vognen i nærheden, så bør den have et skilt hvor det står (maximum forbrug / timen)

Det kan man overhovedet ikke udtale sig om.
Det kommer helt an på hvor koldt det er.

Vores gamle brugte i efterårs perioden omkring 4 kw pr. døgn.

I vinterhalvåret meget mere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-13 16:21

Pia - et el-apparat har et maximum forbrug, altså det antal watt som den højst kan bruge.

Og ja det er klart, at hvis dette apparat er styret af en termostat som slukker og tænder vil forbruget blive mindre end det der står på skiltet.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 23-10-13 08:53

Tak for et seriøst svar

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-10-13 09:02

Hvor var det så lige svaret var på dit spørgsmål? Alle andre svar end lige dette. Bvadr.