/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Lugt fra afløb
Fra : marhel
Vist : 725 gange
200 point
Dato : 19-10-13 18:33

Vi har lige købt hus. Det lugter af og til rigtig fælt fra afløbet på det ene badeværelse.
Der manglede vandlås under vasken, den har vi nu sat på.

Men - det stinker bare stadig.

Kan der mangle en nede i afløbet også?

I så fald, er det noget man selv kan sætte ind?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 19-10-13 18:59

Prøv at hælde vand i afløbet, der kan stå gammel vand i afløbet

Prosat

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 19-10-13 19:14

Vi har prøvet at hælde vand i afløbet. Vi har også haft en omgang afløbsrens i.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-10-13 21:14

Er der bruser eller badekar, der ikke er kommet vand i over længere tid så kan vandlåse være udtørret.
Er der tilløb nogen steder til nedløbene over vandlåsen, så kan det også lugte, f.eks fra vask eller bruser der løber til nedløb et sted over vandlåsen. Er der hældt rens eller kogende vand med brun sæbe i alle nedløbssteder (vaske-brugser-badekar-gulvriste) og lugten forsvinder er fejlen i udløbet et sted.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-10-13 23:37

hvis det er afløbsrør i pvc, kan du tage indsatsen i vandlåsen op. der sidder sikkert en masse skidt dernede og det kan godt komme til at lugte.
hvis det er en vandlås i metal, kan indsatsen være tæret op eller pakningen kan være defekt. du kan købe en ny indsats og sætte i.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 20-10-13 08:45

Du har hel ret trimare, det jeg skrev var for at finde ud af, om det er kloakken eller noget andet.
Det kan også være mus og rotter, engang havde vi en rådden mus i en gardin kasse, det lugtede fælt når vinden var på i en bestemt retning.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-10-13 09:33

Hvordan har udluftningen fra "systemet" det. Er det stoppet?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-10-13 12:11

Har lige set din tilbage melding, du skriver at I lige har købt hus hvad står der i rapporten, ellers skal du kontakte mæler for der igennem at rejse dit problem så der evt. kommer proff. folk på jeres problem, ikke fordi jeg ikke tror du har forstand på det men, skal der evt. graves eller rør skal tjekkes så koster det, inge gør noget gratis, det må være ubehageligt at gå i den lugt.

prosat

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-13 21:50

Læg mærke til om der kommer kold luft op ad afløbet.

Jeg havde et problem med lugt fra afløb, hældte vand og rens i konstant- men intet hjalp.

Det viste sig at vandlåsen var i stykker- ja faktisk var den ikke eksisterende.

En kloakmester kan spotte det på et øjeblik, så brug ikke en masse tid på at løse det selv.