/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
malt til katte
Fra : denevigeuheldige
Vist : 834 gange
100 point
Dato : 17-10-13 20:44

I forlængelse af den her: http://kandu.dk/spg168912.aspx, har jeg lige fået at vide af en som selv har prøvet metoden, at man kan købe malt hos dyrehandleren til at smøre på kattens pote som gør at katten sender håret med afføringen ud i stedet for at kaste det op. Malten skulle kunne opløse håret. Har i gjort jer nogle erfaringer med jeres kat?

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 110 point
Dato : 17-10-13 21:15

Man behøver ikke, at smøre det på kattens poter, man skal bare sørge for, at katten spiser det, og kattene plejer, at kunne lide det.

For mange år siden så jeg ofte en veninde give sin kat malt (købt hos den lokale dyrehandler), og katten spiste det med fornøjelse.

Man kan bl.a. læse om det her: http://www.gaerum-dyreklinik.dk/netbutik-kat/harboller-og-forstoppelse/specicare-kattemalt/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-10-13 03:48
Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 18-10-13 08:37

Tak for svaret begge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-10-13 09:18

Velbekomme.