/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvilken type hæk?
Fra : lillelyst
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 16-10-13 21:43

Hejsa. Vi ønsker vores gamle spirea hæk udskiftet med en ny hæk. Men hvilken skal det være? Har set lidt på disse her muligheder http://www.bolius.dk/alt-om/have-planter-og-traeer/artikel/hvilken-type-haek-skal-du-vaelge/
Allerhelst ville vi gerne have en flot rødbøg men har fået at vide er den er langsom (meget) voksende. Øv!
Kunne godt tænke os at få bekræftet om bøgehækken nu også er så langsom voksende som det er blevet os oplyst. Nogen der har nogle personlige erfaringer?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-10-13 23:30

Ja. Langsom, men flot. Og når den får magt træls og mange blade.

PS Hvorfor spørge om noget der er almen viden???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-13 08:44

Har en maaaasse Spirea du gerne må få - grav selv, samt 15-20m bøgehæk 2+m høje.

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-13 09:46

Hæk er jo smag og behag. Hvad vil du have en der er 2m høj og lige klippet? Eller en busket man kan se over?
Vi har en gammel Spirea, som ikke var særlig køn. Den blev klippet ned i 5 - 10 cm højde og stod flot busket året efter med blomster

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 17-10-13 11:17

Lyder som en god mulighed. Tak for svaret kimpetersen.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-10-13 17:03

Velbekomme og held og lykke.
Klip den til foråret så blomstre den næste år.