/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Litium batterier til 18 v boremaskine
Fra : arvind
Vist : 487 gange
235 point
Dato : 14-10-13 20:31

Jeg har haft en boremaskine af mærket AEG 18 volt med to litiumbatterier en tre år, men de er efterhånden flade efter få minutters brug og genopladning nytter kun kort så er de flade igen. Garantien er udløbet. Hvad kan jeg gøre - smide det hele ud eller hvad?
Mvh
Arvind

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-10-13 21:22

En ny maskine fra H Nyborg er sikkert billigere end et nyt batteri, hvis den ikke skal bruges flere timer dagligt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 14-10-13 21:42

Det er værd at undersøge om du kan få nye batterier til den, evt. uoriginale. Har selv tidligere sagt at det ikke kunne betale sig at købe et nyt, men den holder ikke altid længere.
Det er naturligvis ikke alle batterier, der kan betale sig at udskifte, men som sagt er det værd at undersøge, inden du kassere den gamle maskine.

Jeg blev feks. for nyligt positivt overrasket vedr. et batteri til en boremaskine.

MVH

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-13 21:56

Den type batterier har det som mennesker, for lang tids lediggang og de bliver ubrugelige, man kan hindre det ved at lade dem op en gang om måneden.

Find modelnummeret her, måske er der en god pris.
http://batteryclub.inkclub.com/ModelList.aspx?CtryNo=208&LangNo=45&Group=ToolBatteries&Brand=aeg&linkid=v4

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-10-13 10:03

Vi har to bat - 18 volt til Bosch boremaskine og hækkeklipper. De er tre år gl. og er i tip-top stand. Det ene bliver kun brugt én gang om året når vi klipper hæk, oplades og sættes væk. Boremaskinen bruges lejlighedsvis, men nok ikke en time årligt sammenlagt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-13 16:26

Undskyld arvind, men når så mange batteri kloge svarer her...

Jeg har også en Bosch el boremaskine, ganske vist kun 12 volt, der ikke kan mere, en PSR 12 VE-2,
og tænker på at købe en ny, men kan jeg se om det er batteriet eller boremaskinen, der er stået af?

Og vil det så kunne betale sig kun at udskifte den defekte halvdel??

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-10-13 19:46

Prøv at skille batteriet ad og se om du kan finde ud af hvilke celler den består af.

Så kan du måle diameteren og længden m.v. for cellerne og derefter bestille nye celler.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-10-13 20:21

Jeg er ret enig med 'mig selv'

jeg har en boremaskine der nok er omkring 10 - 15 år gl.
blev i 'tidernes morgen' købt enten hos Nyborg eller Jem / Fix (pris enten 98,.. eller 198,-)
det bliver ca 5 - 10 kr / år / 365 (altså max. 2 øre/dag)

den bliver brugt til såkaldt hobbybrug,.. dvs. ikke flere timer hver dag,

den ligger ofte m/u strøm på batteriet,.. i dage, uge eller månedsvis,.. !
til trods for alle negative forudsigelser om batteriets behandling og opbevaring,
fungerer den perfekt hver gang,... stadig 'kun' til hobbybrug ( skrue/borearb. af kortere varighed)

her ser ud til at være et lign. tilbud,... incl 2 stk. batterier, og 80 stk 'tilbehør',.. pris 298,-
http://www.jemogfix.dk/jem%20og%20fix%20avisen.aspx#catalogs/f886r7g

iflg. købeloven skal der være 2 års garanti / reklamationsret
så helt galt kan det vel ikke gå,...

ps,.. du kan finde et originalt batteri til din AEG, på ebay.com
der ligger prisen på ca. 500 kr. + fragt, + importagft. + import moms af batteri + fragt + fast takst til post.dk på 165 kr (så vidt jeg husker).. muligvis mere,.. dog ikke mindre...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-13 21:55

Prøv her.

http://www.batteribyen.dk/

@ Svend
Er dit batteri ikke på 14,4 Volt ?
Så har jeg et en boremaskine med batterier, så du ka' få afprøvet din boremaskine.
Jes
Friheds Alle

Kommentar
Fra : arvind

Dato : 22-10-13 17:49

Hej.
Jeg har opgivet at få den AEG boremaskine til at virke igen. Et nyt batteri koster (originale) mere end hele maskinen med to batterier i sin tid kostede. Jeg har i stedet købt en ny boremaskine med to batterier og en masse værktøjer for 398,- hos Hjem og Fix.
Tak for interessen alligevel.
Mvh. Arvind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-13 18:00

Og jeg har også opgivet at få min gamle 12 volts op at stå igen,
men vil gerne fortsat have Bosch, hvorfor skal jeg så give det dobbelte?

Måske holder den længere?? eller kan det unike spændeværktøj betale forskellen???