/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
wifi-knap virker ikke på Iphone4s
Fra : kondivand
Vist : 583 gange
50 point
Dato : 14-10-13 08:59

Min iphone4s er opdateret med seneste software og det samme er itunes. Jeg har genskabt softwaren på mobilen og alligevel kan jeg ikke bruge wifi-knappen. Den er helt nedtonet i lysegrå farve og virker ikke.

Jeg har fulgt Apples vejledning på deres hjemmeside, men det virker ikke. På nettet ser det ud til, at det specielt er 4s’eren som er årsagen.

Nu overvejer jeg om jeg skal forlange den ombyttet, da den kun er lidt over 1 år gammel. Den er købt hos Teleplanet.dk, som stadig står registreret i CVR-registret, som normalt kørende. Teleplanets hjemmeside er lukket ned, og da det kun er 1 person, som står bag firmaet, så kan jeg næsten allerede sætte mig ind i hvilke problemer det vil give at forlange den ombyttet.

Er der nogen, som har forslag til løsninger?

OBS: Ved godt, at jeg bare kan købe en ny, men det har jeg desværre ikke råd til, og desuden så synes jeg bare den skal virke. Måske skulle jeg ikke have købt den i dette firma, men nu var det en iphone jeg fik som gave, så det er der desværre ikke så meget at gøre ved.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-10-13 09:08

Du kan ikke forlange at få den ombyttet men repareret! Du skal så være OBS på at hvis det er en software fejl som evt. Opdatering hvor du selv har lagt softwaret på jo ikke er sælgerens ansvar hvis det er softwaren der er fejlen

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 14-10-13 09:22

Jeg kan godt se, at det ikke er sælger der er ansvarlig for fejl i softwaren. Dog skulle jeg mene, at det er sælgeren der må tage kontakten til Apple. Jeg har købt en vare, hvor en del af varen ikke længere virker. Desuden er det indenfor 2 år.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-10-13 09:44

Og så var der også muligheden for at andre iPhone forhandlere ville hjælpe dig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-13 10:07

Hvis der er fejl i softwaren, så rapporter det til apple.

Hvis tilstrækkelig mange gør det kommer der nok en rettelse med en ny opdatering.
I øvrigt skal man tænke sig godt om inden man opdaterer software for noget, som kører godt.
Ofte drejer det sig om rettelser ril noget man ikke har , eller en udgave med flere reklamer. Alt sammen kun noget som får det til at køre langsommere. Undertiden er ændringer direkte til det dårligere.
Det gælder både telefoner og pc.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 14-10-13 12:17
Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 09-01-14 14:41

Tak for svaret smuller54.