/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Ny modem til TDC adsl
Fra : o.v.n.
Vist : 1020 gange
100 point
Dato : 14-10-13 01:50

Hej igen, jeg har ikke så meget forstand på hvordan internet signaler kommer ind på computeren, mit nuværende udstyr, som er købt hos TDC dengang jeg gik 56K modem og købte abonnement på adsl, er en splitter som sidder på telefonkablets indgang, fra den går der et kabel til telefonen og et andet kabel til et modem som så igen går videre til routeren.
Det er modemet som er problemet lige nu, der har lejlighedsvis været problemer et par år, første gang ringede jeg til TDC som foreslog at jeg tog strømmen fra modemet og så startede den igen, det hjalp og der kom forbindelse til omverdenen igen, den manøvre har jeg udført utallige gange siden, men det er som om modemet skal været slukket i længere og længere tid hver gang, jeg er træt af at skulle slukke og tænde modem flere gange hver dag, lige nu har jeg prøvet 2 gange uden at få forbindelse så jeg er på nettet med mobilen som modem lige nu.
1. spørgsmål er: Kan en moden "slides" og blive dårligere og dårligere til skabe forbindelse? Eller tror i at jeg skal søge fejlen et andet sted?
2. spørgsmål er: kan modemet som der er link til længere nede, erstatte min nuværende 12 år gamle adsl modem? Eller bør jeg købe den slags hos TDC?
http://www.proshop.dk/Modem/TP-Link-TD-8616-2287145.html

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-10-13 06:04

1 kan min bil,tv mm gå i stykker det simple svar er JA
2 ville nok anbefale dig at købe det hos TDC ( så opsætter de det udstyret når opsætter det til din installation)

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-13 09:12

o.v.n.

Du ringer til TDC. For et år siden havde jeg det samme problem. TDC kunne måle, at der ikke var "hul" igennem. Hos mig var der to fejl. Dels en fejl på centralen, da den var rettet, var der stadig ikke "hul"
Montøren kom så og kunne konstatere at mit modem var slidt op.
Jeg fik et nyt uden beregning, da det er TDC's ejendom.
Siden da har der ikke været problemer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-10-13 09:13

Jeg mistede også forbindelsen flere gange daglig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-10-13 09:19

Det er sikkert teknikken der er oldnordisk og ikke kan følge med mere, kender ikke meget til at udskifte den salgs ting, men hvis der er skillefilter til tlf og internet, så tag en snak med selskabet,
de burde måske? også have sendt dig det sidste nye de bruger nu omdage (for mange år siden), men hvis de kan spare penge, så gør de det.
Citat
erstatte min nuværende 12 år gamle adsl modem?

Linket du henviser til vruger DSL - SÅ???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-10-13 09:21

Den glemmer vi lige..
Citat
Linket du henviser til vruger DSL - SÅ???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-13 12:26

Kan huske at jeg også fik de 3 dimser da jeg skiftede til TDC flatrate for over 10 år siden, da selve modemet gik i stykker efter 5 år fik jeg bare et nyt der var noget mindre.

Da jeg flyttede skiftede jeg udbyder og fik så kun een lille boks som Telenor fejlagtigt kalder en router, der var to vægkabler med, et med RJ45 til splitstik eller nyere vægdåse, og et med telefonstik.

Det bliver standarden fremover da mange ikke bruger fastnet mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-13 13:04

Foreløbig tak for svar, jeg ringer til TDC næste gang jeg ikke kan komme på nettet i arbejdstiden, jeg ved det ikke med sikkerhed men jeg tror at udstyret er mit og ikke TDCs, det blev købt dengang og har ikke optrådt på regningen med en lejebeløb, sådan som den gamle drejeskive telefon gjorde indtil jeg selv opsagde lejen på den ubrugelige telefon.
Lige nu har jeg testet forbindelsen fra denne side:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kont_fejl
Jeg venter tålmodigt på et resultat, der står st det kan tage op til 3 minutter, lige nu har det taget over 10 minutter og den kører stadig, den side kan jeg så ikke bruge når der ingen forbindelse er

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-13 13:29

Citat
Foreløbig tak for svar, jeg ringer til TDC næste gang jeg ikke kan komme på nettet i arbejdstiden, jeg ved det ikke med sikkerhed men jeg tror at udstyret er mit og ikke TDCs,

Jeg var også i tvivl, jeg havde jo i sin tid betalt 599 for oprettelsen og gør-det-selv pakken hvor der lå udstyr fra Siemens.
Men jeg gik blot ned i telebutikken og fik et nyt gratis modem, de slog op i deres system og kunne se at jeg havde talt med hovedkontoret om svigtende forbindelse, og desuden var jeg stadig dyr fastnetkunde + mobilabonnent.

Men-men, det er 6 år siden så Du skal ikke hænge mig op hvis det er blevet anderledes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-13 13:34

TDC siden undersøger stadig min forbindelse, det som i visse tilfælde kan tage op til 3 minutter nå jeg tager på job nu og lader den køre, så må jeg se hvad resultatet er når jeg kommer hjem engang efter midnat.
Når jeg finder en løsning så går jeg i TDC butikken og ser hvad de tilbyder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-13 14:44

Min hoppede også fra en gang i mellem..................indtil TDC forbarmede sig, og gav mig en ny type opkobling. Jeg fik VDSL i stedet for ADSL og nyt delefilter + modem. Der er ikke integreret router, så jeg bruger min egen. (så kunne TDC heller ikke se, hvor mange vi kørte på den linie )
Den kører tæt på 20/2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-13 18:04

Citat
TDC siden undersøger stadig min forbindelse, det som i visse tilfælde kan tage op til 3 minutter

En anden gang var det "mit" kort i nærmeste centralknudepunkt den var gal med, de kan jo blot ved at trykke på nogle knapper tjekke hvor fejlen er, det blev så ordnet dagen efter.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-13 13:10

Tak for svaret ans. jeg har ikke fået ringet endnu, slukker modemet om natten og har ikke haft problemer siden jeg stillede spørgsmålet, men jeg kontakter TDC inden det går helt galt - håber jeg at jeg når