/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
koder til html
Fra : paulinfabritius
Vist : 424 gange
500 point
Dato : 13-10-13 02:17

Jeg roder med at lave en hjemmesite… der går nok hen ad vejen…
Det kan være jeg er en anakronisme, jeg vil lave den i HTLM koder fra bunden, ikke noget med halv- og helfærdige skabeloner, skal bestemme…
Jeg har tænkt at over føre mine data i slægts pogrammet Legacy i en undermappe.. Legacy leverer en fil der hedder ”XXXX.fdp” den kan ikke åbnes, sådan lige, den kan konverteres til ”XXX.htm”… Der dannes så en fil for hver person og en snes andre filer… dvs. jeg skal over fører ca. 1200 filer, en ad gangen, det mener jeg ikke kan være rigtig… Når filerne kommer over i ”source” bliver koderne grønne, hvilket jeg mener betyder de er inaktive…
Jeg laver koderne i ”Evrsoft First Page” og ”core FTP LE”

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 13-10-13 03:23

Det kan da ikke andet end betale sig at bruge noget der er lavet i forvejen, at du har lyst til at lave dit eget fra bunden er da fint nok, men skal du senere redigere nogen oplysninger, smide nye oplysninger ind osv. bliver det hurtigt et helvede. du kan finde spandevis af scripts her http://www.hotscripts.com/

at du bruger et script der i forvejen er lavet er jo ikke ensbetydende med du ikke kan lave dit eget design, men det gør bare det hele meget lettere, og hvis du ikke lige har en 8-10 timer om dagen vær dag, så kan der nemt gå et par måneder med at side og lave det.

Men hvis de sider du har fået genereret til HTML ellers ser ud som du gerne vil ha det, skal du jo så heller ikke uploade en af gangen, du markerer dem alle og uploader alle på en gang, ellers er der jo kun den hårde metode tilbage at indskrive dem alle manuelt.

Det program du laver HTML i kender jeg ikke, og har aldrig hørt om det, men det er meget normalt at skriften har forskelige farver i koden, det bruges til at man kan se forskel på de forskelige ting, men da du jo har filerne kan du jo bare åbne dem i en browser, så kan du jo se om der er noget der er inaktivt.

Men det er lidt svært at hjælpe med noget når du ikke skriver noget specifikt om kode det ene eller det andet, man kan famle i blinde, du må være mere nøjagtig med dit spørgsmål med hensyn til dine grønne koder, som vi ikke kan se her om det er det ene eller andet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-13 10:50

Alle mulige programmer kan konvertere næsten hvad som helst til (X-)HTML, men validerer koden korrekt? Ikke altid! Så tjek lige dine kildefiler hér:

http://validator.w3.org/

Både HTML og XHTML er i bund og grund XML. Så måske du skulle pakke dine data i XML i stedet? Det som regel lettere/hurtigere for databaser at håndtere. Du har vel tænkt dig, at tilgå dine data gennem en sådan? Mysql ..eller noget?

http://www.killersites.com/articles/articles_databaseDrivenSites.htm
http://www.w3.org/TR/webdatabase/

At bygge sitet i ren HTML bliver lidt af en sisyfos opgave, hvis ikke du har tænkt dig at benytte DHTML. Altså (X-)HTML, understøttet af javascript, et serverside sprog som f.eks. ASP, PHP, Perl, Ruby ..eller noget? ..OG en database ..samt noget CSS for at styre layout.

Er du nybegynder i at lave websider? Som begynder du at studere hér:

http://w3schools.com/

</MOLOKYLE>