/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
højtryksrenser
Fra : trimare46
Vist : 788 gange
300 point
Dato : 11-10-13 17:45

jeg har en gammel kew højtryksrenser. det er en model der hedder 4403, og jeg mangler oplysning om, hvor mange watt den bruger. skiltet hvor det burde stå, er totalt ulæseligt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-13 18:19

Den forbruger 6,7 KW, 6700W og da det er 3 faser, forbruger den ca. 12A, det er jo heller ikke noget problem da kraftinstallationer er på 16 Ampere.
VH Palle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-13 18:20
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-10-13 18:22

jo, palle. det er sgu et problem. der er ikke noget kraftstik der hvor jeg skal bruge den, så jeg skal have fundet en generator der kan trække den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-10-13 10:56

Det er noget voldsomt at skulle skaffe en så stor generator.
Det er jo noget lettere at lave et krafstik, og så bruge en forlængerledning.
Eller købe en lille 230V højtryksrenser ?
VH Palle

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-10-13 16:50

en lille højtryksrenser kan ikke klare opgaven, og der er over en kilometer til nærmeste kraftstik, så det er sgu ikke bare lige.
jeg må nok overveje alternative løsninger.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-10-13 21:34

Du kan da få små højtryksrensere der giver lige så stort tryk, bare med mindre stråle og vand.
Hvilken opgave ?
VH Palle

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-10-13 13:23

det er til at rense et kloakrør der fungerer som dræn. der sidder en større mængde skidt i det og det sidder ret godt fast. har prøvet i flere omgange med en lille renser, men den giver for lille vandmængde til at få skidtet løs. og et gammeldags rensebånd slår bare et lille hul i det som så lukker til igen efter kort tid.
hvis naboen havde boet noget tættere på, var der ikke noget problem, men en kilometer er langt væk for at hente lidt strøm.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-10-13 14:12

Snak med en Landmand fra en større gård i nærheden, de har Højtryk til montering på Traktoren og også lange højtryk slanger.
200-300bar med 1 eller 2 tomme slanger, og tit med roterende spulehoved.
Ses det er noget som kan klare det meste, med mindre det er et kraftigt rodnet som laver proppen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 13-10-13 14:14

Kloarkservice er de eneste der kan klare opgaven, det kan din KEW ikke hamle op med, desuden hvis det er drænrør hvor der kan gro rødder ind i, har nogle skærende spulere.
Du kan selvfølgelig leje en generator, men lejen er lige så dyr som at lade kloarkservice klare opgaven.
Jeg har prøvet begge dele, og er ikke i tvivl.
Er det dræn uført med lerrør, kan du godt glemme at rense dem, de er tit faldet sammen og fuldstændig stoppede med rødder.
VH Palle

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-10-13 17:40

det er pvc rør der er brugt og der løber almindelig afløb fra køkken og bryggers i det samtidig med, at der er koblet drænslanger på. så det er en fedtprop der sidder der. har tidligere fået fjernet det af en slamsuger, men det var sgu lidt dyrt, så derfor forsøger jeg med andre metoder.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 14-10-13 19:01

Tak for svaret pallebhansen.