/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gode ideer til kalendergaver
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 442 gange
145 point
Dato : 11-10-13 10:58

Indrømmer blank, at jeg er et fjols der år efter år laver alle de kalender, men især i år driller de.

Jeg starter normalt i januar med at købe lidt og så gør det bare hånd i hanke og i dag ville jeg have masser af gaver...... Der har bare været minus overskud i år til andet end at stå op og gå på arbejde, tage hjem, lege husmor og falde om af træthed.

Jeg er også total blank med hvad jeg skal købe, de må ikke være for dyre (der er ikke buget) men det skal ikke være lorte gave fra Tiger og Søsterne Grene - jo nogen må godt være fund derfra, (og det er der men det skal være gaver der kan bruges eller skabe smil.

Manden og ungerne har jeg styr på eller de er lidt letter

Men så mangler jeg til de "gamle" i familien.
De gamle er besserne - mormor/morfar de får hver deres og enkelte dage få de lidt større gaver sammen som begge kan bruge.
Så mangler jeg farmor/farfar, de skifter til at pakke en gave op hver også godt få gaver sammen, men ved ikke hvad det skal være.

Men hvad pokker skal jeg købe til de "gamle" mænd som er ca 65-75 år.

Der er som sagt ikke loft over prisen men det nytter ikke noget med 24 gaver til 500 pr styk, det har jeg ikke råd til, men de må godt koste mere end 10 kr stykket.

Men hva pokker skal jeg købe til de 2 mænd?

Gode ideer vil være dejlige......

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-13 13:14

Vi har lige været i Skagen og der kunne man købe norske uldsokker på tilbud, hele 5 for 100 kr,
det må da være alle tiders for de ældre, her i den kommende vinter, med kolde fødder...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-10-13 15:02

Det kunne jo være du kunne bruge dette link?

http://www.kandu.dk/tip22347.aspx

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-10-13 15:12

Det kommer jo meget an på hvad "besserne" har af interesser.

Hvis "bessemor" sy'r eller strikker, så kan nåle, sytråd, strikkepinde, opskrifter o.l. være muligheder.

Hvis "bessefar" er handyman kan der måske være nogle muligheder der.

Hvis de lægger puslespil kan du købe et stort et, og dele brikkerne op i flere pakker.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-10-13 18:27

Du laver en 2 kasser med 24 gaver - 1 til mormor/ morfar og 1 til farmor/farfar

Så køber du noget, som du ved kan bruges f.eks

1 glas lækker honning
1 glas sild
1 pund kaffe
Brown Café Cubes (dansukker brune sukkerknalder)
noget dejligt the
1 glas suttebolsjer lossepladsen, eller lignende
bager du selv småkager, så køb et glas, kom småkager deri, og en sløjfe omkring.
vildtfugleblanding/mejsebolde til fuglene
fuglefoderautomat
sæbe
sæbedispenser
hjemmelavet eller købt syltetøj
hyldebær, solbær eller anden god saft
special øl,
lys/servietter/ligher

så er der sådan noget som miniplanter i magnetskjuler
fluefanger blomst