/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Bevægelsesføler
Fra : karin42
Vist : 614 gange
260 point
Dato : 10-10-13 17:00

Vi har stor besvær med at få lampen til at slukke er her et klogt hoved der kan noget med strøm

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-13 17:04

Det er ikke mange oplysninger du giver om problemet...

Det hjælper at tage strømmen fra...

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-10-13 17:06

Undskyld jeg kom ind i murerarbejde , det skulle ha været elektricitet

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-10-13 17:07

Det er en føler der automatisk skulle tænde og slukke , men den vil ikke slukke

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-10-13 17:09

I garagen forståes

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-10-13 17:46

...og hvilken slags???? Noget billigt kineser med en triac i, eller en af de gode med et rigtigt relæ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-13 18:02

Typisk er der 2 drejeknapper
Den ene er hvor mørkt det skal være før den skal tænde-
Den anden er tiden den skal være tændt, når den ser bevægelse(I mørke)
Du skal jo også være sikker på der ikke er tændt for en lyskontakt, der omgår sensoren. For så er det jo ikke sensoren der har tændt for lyset.
Sensoren må jo ikke se dig når du tjekker om den slukker, for så begynder den på ny at tælle ned i tid.
Sæt evnt. et stykke pap op så den ikke ser dig.
VH Palle

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-13 18:29

Citat
I garagen forståes

Klart nok!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 260 point
Dato : 10-10-13 19:32

Nogle sensorer lyser konstant ved dobbelt klik på den afbryder som den er tilsluttet.
Nogle bruger lidt tid til at varme sensoren op inden den virker optimalt.
Sæt tiden ca. midtvejs på drejeknappen, og prøv der.

Jeg har har selv haft problemet med en fra Harald Nyborg - som jeg udskiftede med en anden type fra Harald Nyborg.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 10-10-13 19:36

Tak for svaret Eyvind.
Godt svar og det lykkedes , Mvh. Karen

Kommentar
Fra : Eyvind