/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs rækkevidde
Fra : Peter1056
Vist : 487 gange
200 point
Dato : 07-10-13 19:43

Hej

Har en router stående midt i huset og har ingen problemer med det trådløse indenfor.
men udenfor er signalet ikke stabilt/godt.
I garagen har jeg en switchs som er forbundet til routeren, via rj45 stik.
Spørgsmål:
Skal jeg købe en forstærker eller kan der sættes noget til switchen i garagen som kan sende det trådløse ud fra switchen?

Meget gerne et link hvor det kan købes:

På forhånd tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-10-13 20:03

Eller du kan sætte en trådløs repeater op, som videresender det trådløse signal til det område udenfor, hvor du har behov for trådløst signal, terrassen f.eks.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-10-13 07:45

Når du nu alligevel har en switch i garagen, hvorfor så ikke bare koble et access point til den med et kable, så har du en stabil forbindelse mellem routeren og switchen og i mellem switchen og access pointet og med access pointet har du så dækning i garagen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-13 14:07

Er der mere du vil vide?

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 12-12-13 18:38

Ja tak, Access pointet ser jeg som en rigtig god løsning. Der er bare et hav af dem. Har brug for et stabilt signal med god hastighed. Skal bruges til tre trådløse kameraer. Har du et godt foreslag?

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 12-12-13 18:47

evt. med nogle rj45 udgange

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 28-12-13 15:30

Citat
Når du nu alligevel har en switch i garagen, hvorfor så ikke bare koble et access point til den med et kable, så har du en stabil forbindelse mellem routeren og switchen og i mellem switchen og access pointet og med access pointet har du så dækning i garagen.

Har prøvet et, Netgear dual band Wi-Fi Range Extender, fra elgiganten, men syntes ikke at jeg kan få det optimale speed ud af det når jeg kobler det til switchen. Umidbart tror jeg kun at det kan fange det eksisterende trådløse og sende videre.
Jeg søger et Access Point som kan tage internettet fra swichen i garagen, via rj45 stikket, og sende trådløst ud.
Når jeg spørg i forretningerne, bliver der sagt at man kun kan forstærke/forlænge signalet med et Access Point og at de 4xrj45 stik er kun til at køre signalet ud fra,
ER DETTE KORREKT