/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kan man skrue i næsten ingenting ?
Fra : Zeloteus
Vist : 240 gange
20 point
Dato : 03-10-13 21:48

Hej.

Jeg er igang med at sætte et projektorlærred op, i min gamle lejlighed fra 1960.

Der er to øjer i hver ende af lærredet, som skal hænge fast i nogen kroge fra loftet. Skide smart.
I den ene side gik det fint, men i den anden side er der i hvert fald 100 mm luft.

Jeg ved ikke hvordan loftet er lavet, men jeg tror kun at der er en gipsplade der hvor jeg vil sætte skruen fast.

Projektoren hænger hvor den skal og derfor kan jeg ikke rigtig rykke lærredet til nogen af siderne.

Kan man få et eller andet smart, som kan fastgøre en skrue uden at det hele falder ned ?

Kommentar
Fra : kontrola1

Dato : 03-10-13 21:59

Forstår ikke dit spørgsmål er loftet skævt?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-13 22:01

En skrue kan IKKE hænge i luften, der SKAL være noget at skrue den fast i.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-13 22:02

Du kan jo skrue en skrue i, og så bruge en snor de sidste 100 mm.

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:03

Der er loft over det hele :D

Men i den ene side har jeg nok fået fat i et bræt eller noget.. den anden side er der ikke andet end en gipsplade.

Findes der ikke en special slags rawplugs eller lign ?

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:04

en snor inde under loftet ?

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:05

Det handler om at jeg skal sætte en skrue i noget meget tyndt..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-13 22:08

Der findes specielle gipsplade skruer, som "spreder" sig ud på bagsiden af gipspladen.

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:10

vil det kunne holde til et 8 kilo tungt lærred ?

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:11

Bare så i er med. Så er mit loft ikke skævt.. Der er bare luft inde under loftet i den ene side og da jeg stak min skruetrækker ind i det hul jeg havde lavet så gik den 100 mm ind uden at jeg ramte noget. :)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-13 22:11

Skruen kan nok, men om loftet kan, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:15

Så håber jeg at der er andre der ved det :D

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-13 22:16

Hvem tror du, der kender dit loft udover dig selv?

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:17

Dem der byggede det i 1960 :D

Der er endda bambus inde i vægen da jeg rev mit køkken ned i tidernes morgen :D

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-13 22:20

Tror du virkeligt, at de kigger med herinde?

Glem det, når du er på så usikker grund.

Kommentar
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:23

Nej, nej.

var heller ikke for at være flappet. Har virkelig hårdt brug for hjælp her :D

Annuller spørgsmålet
Fra : Zeloteus

Dato : 03-10-13 22:31

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål