/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ekstra fører til biludlejing
Fra : Kyck
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 24-09-13 16:32

Hej

Jeg står i den situation at jeg skal leje en bil i Tyskland og i forbindelse med det har jeg brug for at en ekstra fører til bilen.

Hvis jeg kigger de forskellige udlejningsselskaber igennem, så er dette gebyr dog utrolig højt i mange tilfælde.

Er der nogen af jer som kender et sted hvor en ekstra chuffør er gratis eller i hvert fald relativt billig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-09-13 17:13

Prisen for ekstra fører kan variere meget fra land til land og udlejer til udlejer .
Jeg har ofte lejet bil på rejser, og har oplevet alt fra at det var gratis, småbeløb og urimelig dyrt.

Prøv at bruge " holliday bauto til formidling aaf billeje. Det giver normalt bedre betingelser end direkte kontakt til udlejeren.
Pas på med udlejerens mange urimelige forsikringer .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-09-13 20:46
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-09-13 21:31

jeg ville tænke mig om en ekstra gang inden jeg lejede hos holidayautos.dk,... !
på Trustpilot.dk får de karakteren - Meget lavt 2.4 af 10 ...
http://www.trustpilot.dk/review/www.holidayautos.dk

men hvorfor ikke bare google - Leje bil Tyskland -
når det nu er i Tyskland du vil leje,.. ?
det giver 616.000 resultater,

det første på listen er - rentalcars.com
http://www.rentalcars.com/da/country/de/?affiliateCode=google&cor=dk&label=de-_d3*p73ltBpdvkMBXxRBEgS19878572563&ws=&gclid=CIWc4qvg5LkCFUNe3godcgkASg

de får noget bedre kommentarer på trustpilot, - Godt 7.9 af 10
http://www.trustpilot.dk/review/www.rentalcars.com

men det er selvfølgelig smag og behag,.. som man siger.

Kommentar
Fra : Kyck

Dato : 24-09-13 21:39

Man har 360 KM pr. dag ved rentalcars.com, hvilket desværre ikke er nok.

Derudover kan man heller ikke se hvad en ekstra fører koster.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-09-13 22:05

Citat
Derudover kan man heller ikke se hvad en ekstra fører koster.

... jamen så prøv at tilføje 'm fører',.. altså - Leje bil Tyskland m fører

så dukker denne eksempelvis op
http://www.europcar.dk/dk/f%C3%B8r_du_lejer_bil.aspx

Citat
Ekstra chauffør
Der er 1 fører (lejeren) inkl. i prisen. Evt. ekstra chauffør koster 112,50 kr. (hertil kommer også evt. young driver. Se mere under Aldersbetingelser

Kørsel til udlandet
Vores biler må gerne benyttes til kørsel i udlandet. Når du bestiller bilen, skal du blot oplyse hvilke lande du vil køre til. Dog er det ikke tilladt at køre ind i tidligere østlande og Storbritannien.
Vare/Lastvogne må udover ovennævnte lande heller ikke køre ind i Finland.

Reservation
Vi anbefaler at du reserverer din udlejningsbil på forhånd. Det er gratis, og du undgår unødig ventetid eller at gå forgæves.

Betaling
Vi foretrækker betaling med et anerkendt kreditkort, men ved leje af grupperne O, A, B, F og I kan du også vælge at betale kontant depositum og afregne efter endt billeje. På grp. E, H og derover kræves minimum 2 internationale kreditkort.

Ekstraudstyr
Vær opmærksom på at vi også kan hjælpe dig med barnestole/-puder og vinterdæk mod et mindre tillæg. Disse ekstra-ydelser kræver forhåndsreservation. Ved leje af bil må du ikke montere andet udstyr uden accept fra os.

Forsikring
Klik her for forsikringsbetingelser.

... men jeg ville da langt foretrække en bekendt, familie o.lign.

ellers er der mulighed på den (af visse kandu.dk brugere meget kritiserede) site
http://denlilletjeneste.dk/da-dk/

hvis du ingen bekendt, familie har til rådighed,.. !

der skriver du bare person M/K søges for kørsel 1 time,..
når i har fået kontakt kan i aftale det fulde antal timer / beløb...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-09-13 22:39
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-13 05:28

Citat
Man har 360 KM pr. dag ved rentalcars.com, hvilket desværre ikke er nok.

En pengemaskine ?
360 km bliver hurtigt brændt af på "der autobahn"

Når jeg har lejet bil i Irland hos Hertz, Europcar m.fl. har det været med fri km.