/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
To programmer bruger met CPU
Fra : ara
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 21-09-13 20:28

Hej.

Jeg har lige fået en ny stationær pc.

Jeg kan se at lampen på kabinettet blinker ret meget når pc'en ikke bruges.

Jeg kan se at der er to programmer der bruger noget.

Det er adobe flash player. Den bruger 15 & af cpu'en.
Plugin container for firefox bruger 2 %.

Jeg syntes at abobe bruger meget. Hvad er det lige jeg bruger dette program til.?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 20:36

det leder garanteret efter opdateringer, eller andet, som Adobe syntes du BURDE have på din PC
??
Har du en Firewall?
Når min PC står og intet laver, er der KUN Ledig systemproces der kører på 99% og bruger hele 24kb/ram = og det med 99% CPU ydelse giver ingen mening - ifølge mine andre programmer der overvåger forbruget
men det er vel bare for at min pc ikke dør helt AF KEDSOMHED.
Prøv at åben Adobe UPDATE??? ikone nede ved uret, og slå opdateringer fra.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-09-13 20:47

Jeg har firewall.

Kan se at der står flash player plugin der hvor problemet er.

Jeg kan ikke finde adobe nede ved uret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-09-13 21:15

Processer kan prioriters !!!

CRTL + ALT + DEL viser til hvad.. under [Jobliste] -> Fanen ; Processer.

Højreklik og vælg: Sæt prioritet...

..men man kan styre f.eks. programprioritet PERMANENT med et lille værktøj, som får sin 'egen' fane i:

[Jobliste] -> Fanen ; Processer

..nemlig : Prio

http://www.prnwatch.com/prio/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-09-13 11:41

Citat
Når min PC står og intet laver, er der KUN Ledig systemproces der kører på 99% og bruger hele 24kb/ram = og det med 99% CPU ydelse giver ingen mening

Det giver da netop mening Ledig systemproces viser jo hvad der er ledigt til at bliver brugt når du starter et program. Hvis den var på 1 % så ville du jo ikke have mulighed for at starte en nyt program og din computer ville står og kværne afsted på de programmer der var i gang.

Jeg vil give dig ret i at 15% til flash det er lige lovlig højt. Er du inde på nogen hjemmesider der bruger flash når du kigger i joblisten?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-09-13 12:23

Citat
Jeg kan se at der er to programmer der bruger noget.

Jeg håber du mener processer?

Adobe Flash Player skal slet ikke bruge nogen ressourcer, undtagen, hvis du er inde på en hjemmeside der afspiller flash filer.

Så vidt jeg ved bliver alle Adobe programmer opdateres automatisk med Adobe updater, og den kører normalt kun lige i starten, når du starter maskinen, for at kigge efter opdateringer. Hvis din Firewall på den ene eller anden måde spærrer for processen, vil den sansynligvis prøve igen og igen for at få kontakt til update oplysninger.

Annuller spørgsmålet
Fra : ara

Dato : 08-12-13 20:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål