/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MP4 video film, tale i hak'er i det.
Fra : boyelauritzen
Vist : 569 gange
123 point
Dato : 21-09-13 16:00

Kan du hjælpe mig med, hvordan jeg får afspillet fest taler fra svigerfars 90 års fødselsdag, så talen bliver afspillet kontinuert og klar.

Det er ok billederne, springende lidt, blot der er nogen.

Problem er er at processoren på gamle pc belastes 100%, ikke kan følge med.

Jeg kan afspille video på kamera.

NB: Videon er optaget på Samsung S4 Zoom Galaxy.
Jeg ville helst afhjælpe problem med program/Apps på kamera der kunne reducere størrelsen af videoen på kameraet, men jeg finder ingen software / Apps til kamera?

De programmer jeg finder på www ændre format (API) sammen med reduction af størrelse.
Og så kan video ikke afspilles med standard program, (lyden uden billeder).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-09-13 16:10

Citat
Problem er er at processoren på gamle pc belastes 100%
du har sikkert ret i at det er der problemet er, men har du de rette codecs til at afspille MP4 videoer på computeren? Ellers få installeret en pakke, det er gratis og afhjælper lignende problemer i fremtiden:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/
klik på den grønne knap for at hente nyeste version, på computeren kan du installere et program som kan formindske opløsningen på videoen og eller gemme i et andet format
Citat
Jeg ville helst afhjælpe problem med program/Apps på kamera
hvorfor vil du det? Det er da nemmere at gøre på computeren:
http://www.freemake.com/da/free_video_converter/

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 21-09-13 17:52

Du kan enten vælge noget bedre hardware - eller også kan du måske konvertere MP4-filmen til MPEG2 - eller VOB - noget som kan afspilles uden særlig brug for computerkraft.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 19:42

Nu ved jeg ikke hvor du får fil-formatet API fra, men gør som andre = læg filen på din pc og brug et konverterings program som antydes:
Citat
hvorfor vil du det? Det er da nemmere at gøre på computeren:
http://www.freemake.com/da/free_video_converter/

Selv bruger jeg Formatoz til ´besværlige filer´ installer de codecs der henvises til og alt går sikkert som smurt i olie.
At din pc bruger 100% er sikker fordi API ikke er et video format, men nærmere noget Adobe/Java ´halløj´ der ikke er for begyndere eller videre kommende - jeg har dog (mener jeg) set kameraer, der har den type af fil-format, men tror jeg husker meget forkert.
Konverter til VOB eller MPEG2 det kan altid afspilles, og det bruger absolut ikke kræfter at afspille de typer film - men det kan selvfølgelig tage sin tid OG KRÆFTER at konvertere dit klip.

Hvad hedder filen? på kameraet, hvis du H-klikker på den og ser under egenskaber???
har selv et Samsung Kamera (52X Zoom) og det bruger fil-formatet MP4 i fuld HD format.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 19:47

Tror vi har samme kamera? det er lige med at læse ALT.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-13 19:48

UPS:

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 21-09-13 21:02

Kan du ikke afspille via hdmi over tv´et?

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 21-09-13 23:23

Tak for svar upåagtet at jeg kan blive træt af reklamer og forsøg på at bondefangeri til at købe eller installere usikker software på PC.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-13 01:54

Du løber ikke nogen risiko for hverken reklamer eller forsøg på at få dig til at købe med Freemake og K-Lite, jeg har begge på min computer og de er helt gratis uden begrænsninger

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-13 07:41

Citat
Tak for svar upåagtet at jeg kan blive træt af reklamer og forsøg på at bondefangeri til at købe eller installere usikker software på PC.

Er det codecs eller virus ? tror du har et problem med DET HELE

DET DER LINKES TIL i dette spørgsmåk er TOTALT UDEN SPYWARE og ganske GRATIS at benytte, men selv ALLA et eller andet kan ikke hjælpe mennesker = der ikke vil hjælpes

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-09-13 08:30

synes vi får for mange gode bud, og ellers gode forslag.
Men hvad er lige problemet, der er noget der ikke følger med.
Optaget film pakket mpeg4 ??
Tag filmen ud lav den til en almindelig AVI i en lavere opløsning.
Jeg ser mange gange her ved mig at jeg ikke kan spille filmen fra en USB pind.
USB 2.0 er for langsom til dette.
Mit Camera (canon d550) går i stå med at optage hvis jeg ikke bruger almindelige sdcards.
Her skal jeg bruge SDcard med 30MB/sec.
Man skal vel ikke optage i HD og så ikke kunne vise det.
Men det kan jo være nødvendigt at lave en lavere opløsning for at vise det på en gammel PC.
Tænk også på hvis du skal hente det på en server.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 22-09-13 11:42

Tak for de ude mærkede og accepterede svar.

Jeg har installeret software, og min svigerfar kan se og hører talerne på ny (uden hak).

NB1: Når jeg helst ville kunne reducere størrelsen på kamera, er det fordi kamera også er mobil, på WI-FI, og jeg sender foto / Video direkte til andre fra kamera.

NB2: Jeg er ikke tilfreds med software på og til Samsung S4 Zoo Kamera. Er der nogen der kan hjælpe med link til bruger gruppe?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-13 12:51

Hvad med selv at søge på video redigerings software?
https://play.google.com/store
Hver sin lyst men det er altså nemmere at hente videoen over på computerene og behandle den med et videoredigerings program, bagefter kan den sendes tilbage til telefonen
Der er større skærm og mange flere muligheder på computerene end det du kan se og gøre på en lille telefon skærm.
Jeg bruger Freemake til videoer som skal afspilles på telefonen, der er en mulighed for at gemme til Android, benyt den mulighed det er MP4, du kan også gemme til MP4 i Freemake men den kan ikke afspilles på telefonen selv om det er samme filtype

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 26-09-13 07:20

Så fandt jeg en faciliteten til reduktion af Video størrelse på Samsung S4 Zoo kamera.
- Når man forlader edit af video, har man mulighed for at eksportere billede til "Edit" directory, med reduceret billed opløsning.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 26-09-13 07:37

Men jeg kan ikke editere en 2,14 GB fil "Ingen filer understøttes", muligvis fordi jeg har haft har optimeret video automatisk, jeg husker det ikke, og kan ikke se det på fil format .
Nu vil jeg optage video med reduceret opløsning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-09-13 08:57

mpg4 er et meget hårdt comprimeret format. Det bruges til højt opløsning film, for at de ikke skal fylde så meget i et kamera eller båndbredde på en tvkanal.

Der skal en særlig chip til at dekode mpg4, eller computersoftware, som får meget at bestille.

Følg rådet om at convertere mpg4 filen til mpg2. Mpg2 er det der bruges i dvd skiver hvor filerne kaldes vob, men er det samme som mpg2.
mpg2 kan laves med forskellig opløsning og lyd. som lyd skal du bruge almindelig stereo og opløsning vil 625 x 356 sikkert give fine billeder.

Til konvertering kan du bruge flere forskellige slags programmer. bl. a. dem man laver dvd med. Min foretrukne er power director som der skal betales for. Men det er nemt at redigere og konvertere film med.