/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
windows Live mail.
Fra : Nul7
Vist : 1117 gange
100 point
Dato : 12-09-13 17:44

Hej jeg køre win7, og har win. live mail.
Det sker ret ofte, at den går i offline på mail programmet, men ikke på internet.
Den har ellers fungeret i mange år upåklageligt, men nu kan jeg slet ikke få den online.
den melder

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen Stofanet (ellermannkaj). Værten 'POP3' blev ikke fundet. Kontroller, at du har angivet servernavnet korrekt.

Server: 'POP3'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0D
Protokol: POP3
Port: 110
Sikker (SSL): Nej
Socket-fejl: 11004

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-13 19:23

Nogle gange kan det hjælpe at fjerne kontoen og så oprette den igen, har du prøvet det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-13 19:41

Lidt mere her http://michaelspliid.dk/stofa-mail-opsaetning/

Stofa bruger standard porte til deres mail servere, oplever du problemer med at sende mails ud, så prøv eventuelt at skifte port på udgående mail til port nr. 587 i stedet for standard port 25…

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-09-13 20:11

jeg følger lige lidt med her, for jeg har samme problem.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-09-13 13:50

Hej, - hvordan finder jeg den boks hvor man for eksempel skrive dataene til oprettelse af maiel koti?
pop udgående post
m.m.?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-13 14:13

Du burde kunne se det her!

Opsætning af Windows Mail - Windows 7
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/publish.php?id=24659

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-13 14:18
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-09-13 18:09

Nu har jeg prøvet næsten alt, gendannet m.m. .Genindlæst live mail forspurt stofa, råd der ikke hjalp, jeg skulle kontante Microsoft, kan man tale med dem?
Når jeg systemgendanner, så går den igang med en omsiggribende reparation af maskineriet, en evig tid.
Tror I at det vil hjælpe at gå tilbage til fabriksindstillingen?

Jeg har forsøgt med mail programmet "Thunderbird" men jeg vil gerne beholde mine nuværende mails. Den kræver at jeg skal vælge en de udvælger, jeg ved ikke om det er mig der ikke forstår hvordan.

Kan klare endnu denne omgang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-13 10:09

Thunderbird er ganske ok, du kan importere dine mails til det og du skal bruge de oplysninger du har fra stofa for at opsætte din email!

Import af mail til Thunderbird
Windows Mail (aka Windows Live Mail)
Import to Thunderbird:
Windows mail stores the messages as .EML files. They are normally stored within the C:\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail directory. If you can't find them look in the Tools -> Options -> Advanced -> Maintenance -> Store Folder to find where Windows Mail stored them. The best way to import .EML files is with the ImportExportTools add-on, it lets you import all of the .EML files in a directory in one step using "Tools -> ImportExportTools -> Import all eml files from a directory". However, if you only have a few .EML files you could drag and drop them from Windows Explorer to a folder in Thunderbird instead.
Export the contacts using the Windows Contacts program as a .csv file. You can import it using Tools -> Import -> Address books -> Text Files. See this article for more information about how to export the contacts.
Export from Thunderbird:
Export the messages as .EML files using the ImportExportTools extension.

Kilde:
http://kb.mozillazine.org/Importing_and_exporting_your_mail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-13 10:10
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-09-13 10:44

Du kan jo starte med at finde ud af om serveren svare. Prøv og ping den i en command prompt (cmd), oplys evt. lige hvad det er for nogle server adresser du bruger så kan vi også prøve og pinge dem.
Er der ikke svar på ping, så prøv og køre en trace route på adresserne.

ping: ping 'adressen'
trace route: tracert 'adressen'

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 15-09-13 15:43

Tak for jeres mange gode svar, jeg tror ikke vi kommer længere, jeg vil installere Thunderbird,
og da jeg kan med jeres hjælp installere mine to mail på denne er sagen jo ok., Der siges det er et godt program.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-09-13 06:42

Det hjælper ikke noget og installere et andet mailprogram hvis der ikke er hul igennem til serveren. Det må vi så bare håbe ikke er problemet.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-09-13 11:57

Jeg henter min post via stofanets webmail., og hotmail via outlook

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-09-13 12:43

Hvad hedder dine indgående og udgående server adresser?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-13 14:00

Vil du stadig have hjælp?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-12-13 14:48

Jeg mener bestemt, at jeg har accepteret et svar.

Stofa løste problemet, årsagen var, at Explorer som findens på min pc. skulle være i online.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-12-13 14:55

Der er ikke et accepteret svar.