/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Chrome har "overtaget" IE8
Fra : JeppeArne
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 11-09-13 00:18

Hej
Jeg bruger Google Chrome som browser, fordi jeg finder den hurtig og praktisk. Det kan imidlertid være nyttigt også at have Internet Explorer, fordi nogle websteder ikke i et og alt fungerer med Chrome. Jeg har IE8 (for jeg kører stadig XP).
Der er imidlertid sket det, at hver gang, jeg indtaster en webadresse i adressefeltet på IE8, så - vupti - popper resultatet op i en ny fane i min Chrome-brower.
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man bærer sig ad med at få det bedste af to verdener? Det er jo - trods alt - lidt besværligt at skulle afinstallere Chrome hver gang, man skal bruge IE8!!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-09-13 06:29

du kan have lige så mange browsere du vil,

det ser ud til du nøjes med Chrome og IE

når du bruger IE8,.. så prøv at åbne fanebladet
Funktioner > internetindstillinger > programmer,..
her skal du bestemme hvilke browser der skal være,.. eller IKKE være standard,

fjern evt. flueben hvis der er nogen.

ps,... du kan også bestemme andre standarder, som fx E-mail,
under fanen - Administrere,.. kan du vælge søgemaskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 14:44

Citat
en webadresse i adressefeltet på IE8, så - vupti - popper resultatet op i en ny fane i min Chrome-brower

Har aldrig hørt om det før, selv om du har en anden browser som standard, prøv at slet browser data i Crome.
Et link i én browser - bør ikke åbne en anden browser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-13 15:43

Har du set efter i Internet indstillinger fanen Generelt, klik på knappen Faner og se efter om der er en indstilling som gør at nye sider vises i din standard browser i stedet for i Internet Explorer, prøv først med at klikke på Standardindstillinger og genstart Internet Explorer, hjælper det ikke så prøv en anden indstilling i faneblads browsing, for eksempel lade en popop vindue åbne i en ny fane i samme vindue eller en af de andre muligheder, jeg er næsten sikker på at det er der fejlen er, altså browseren håndterer faneblade forkert